Inntektene i 2010 ble redusert med 17 millioner kroner i forhold til 2009, men en kostnadsreduksjon på hele 32 millioner gjør at avisen kommer ut med en pen pluss.

— Dette resultatet er vi godt fornøyd med. Vi skulle gjerne sett en økning i inntektene, men vi har satt tæring etter næring og styrt kostnadene riktig. Det har gitt et bra overskudd i et krevende år, sier administrerende direktør Veslemøy Tvedt Fredriksen.

Et år med mye nytt Fjorårets resultat er det beste for avisen siden 2005.

I tillegg til lavere kostnadsnivå fikk BA en bedre avslutning på fjoråret enn ventet, både på annonser og opplag.

— 2010 var et år der Bergensavisen brukte betydelige ressurser på produktutvikling, samtidig som vi jobbet med implementering av ny strategi både i redaksjon og i salg, sier Fredriksen.

- Flere svært fornøyde Sjefredaktør Anders Nyland er også tilfreds med det økonomiske resultatet.

— Vi ser fremgang i både interesse for, og tilfredshet med, innholdet. Andelen som er svært fornøyde med nyhetene stiger, og ligger nå tre prosent over snittet for A-pressens øvrige dagsaviser, som utfører tilsvarende målinger, uttaler Anders Nyland i en pressemelding.