Kunder som benytter BankID når de logger seg inn i nettbanken, får opp denne beskjeden i morgentimene i dag.

«BankID-pålogging er for øyebikket ikke tilgjengelig».

Rammer 2,5 millioner

BankID har hatt problemer siden halv syv-tiden onsdag morgen, og har fire timer senere fremdeles problemer. Bankkundene kan likevel logge seg på nettbank via BankID for mobil, opplyser digi.no.

2,5 millioner nordmenn bruker BankID, hovedsakelig for tilgang til nettjenester hos norske banker, skriver adressa.no.

— Dette rammer mange, og vi beklager det sterkt. De har satt inn alt tilgjengelig mannskap, og jobber på spreng med å løse dette, sier Arnøy til tv2.no.

Jobber med saken

Nets, som drifter systemet, jobber nå det de kan for å lokalisere feilen.

— Vi jobber det vi kan for å løse problemet, sier kommunikasjonssjef Mona Strøm Arnøy i BankID.

Beklager

Nets opplyser at de er usikre på hvor problemet ligger, og når nettbanken igjen vil være tilgjengelig.

— Vi beklager sterkt konsekvensene dette medfører, sier Strøm Arnøy.

Er du rammet av feilen? Fortell i feltet under.