• Vi er selvsagt svært lei oss for at så mange av gjestene våre føler at de har fått ferieoppholdet sitt ødelagt, sier Hans Parnefält.

Han er daglig leder av reisebyrået Vitaltour som holder til i Os, og bekrefter at reisebyrået har fått 11 reklamasjoner og en rekke muntlig henvendelser om reparasjonsarbeidene på Hotell Electra i Aya Napa.

— Jeg er også kjent med at noen av gjestene våre har tatt initiativ til et klagebrev. Men dette brevet har vi ennå ikke mottatt, sier han.

Les også Støv og støy ødela sydenferien og Sto fast i heisen i fire timer

Vannlekkasje

Parnefält forklarer at det var en vannlekkasje som var årsaken til at svømmebassenget måtte repareres.

  • Hotelledelsen ga oss beskjed om dette. Men de antok at skadene var mindre omfattende, og at arbeidet skulle være over i løpet av noen dager. Men etter at bassenget ble tømt, viste det seg at skadene var langt mer omfattende enn antatt. I tillegg slo været feil under reparasjonsarbeidet. Det ble en lang periode med regn. Da ble ingenting gjort.
  • Gjestene klager over liten eller ingen informasjon?
  • Vi satte opp oppslag i fellesrommene om reparasjonsarbeidet. Men mange av gjestene er langtidsgjester som bare sporadisk benytter disse rommene. Det kan være at vi ikke nådde alle så raskt som vi ønsket, sier han.

Fikk ingen informasjon

Han bekrefter at ingen av gjestene ble forhåndsinformert om reparasjonen.

  • Det var ikke praktisk mulig, sier han.

Parnefält forklarer at Vitaltour har et samarbeid med nabohotellet.

  • Dette hotellet har tre svømmebasseng og godt utbygde hagefasiliteter. I periodene da svømmebassenget på Hotell Electra var stengt, ble gjestene henvist dit.