— Tirsdag neste uke vil jeg presentere en ny serviceplattform for Bergen Parkeringsselskap. Vi trenger konkrete endringer i selve systemet, ikke minst i forbindelse med klagebehandlingen, sier Trond Tystad til Bergens Tidende.

Vil opprette servicekorps

Han snakker blant annet om å opprette det han kaller et servicekorps.

En av dagene før tirsdag skal Trond Tystad ha et møte med styret og administrasjonen i Bergen Parkeringsselskap. Tirsdag klokken 14.00 holder han en pressekonferanse. Der skal han presentere de endringene han ønsker gjennomført.

— Jeg ønsker ikke å gå i detalj om endringene nå. Først vil jeg orientere ledelse og styre, sier han.

«Klønete behandling»

Finansbyråd Tystad fikk ansvar for Bergen Parkeringsselskap den dagen byrådet ble opprettet. Han har hatt anledning til å følge virksomheten i selskapet over en lengre periode. Han har ikke likt alt han har sett.

— Det har vært flere saker over tid som gjør at vi nå må se på Parkeringsselskapets virksomhet, sier han.

— Hva er din reaksjon på klagesaken BT skrev om torsdag og fredag?

— Jeg reagerte på den klønete klagebehandlingen, sier Trond Tystad, og legger til at han også reagerer på den statlige parkeringsforskriften.