Finanskrisen truer den økonomiske situasjonen i den reklamefinansierte kanalen, og kostnadene må derfor ned.

— Dramatisk fall

— Vi er avhengig å få til et kutt på 60 til 70 millioner i første runde. I år har reklameinntektene falt dramatisk, sier kommunikasjonsdirektør Rune Indrøy i TV 2.

Reklameinntektene til selskapet ligger an til å bli 350 millioner kroner lavere i år enn i fjor.

— Klubbene har vært veldig klare på at vi må prøve å unngå reduksjon i antall årsverk i første runde. Derfor skal vi iverksette andre tiltak for å unngå dette, sier han.

— Vi er veldig opptatt å få til kutt som ikke går ut over sendeskjemaet, avslutter Indrøy.

- Uaktuelt med oppsigelser

Tillitsvalgt Baard Zakkariassen håper det blir mulig å unngå oppsigelser.

— Det er en forferdelig dårlig tid å sende folk ut i et usikkert arbeidsmarked.

Stemningen blant de ansatte er blandet, sier lederen for Norsk Journalistlags klubb i TV 2.

— Det ble spurt om de ansatte kan bidra og frasi seg goder. Ledelsen ønsker å få ned personalkostnadene, sier Zakkariassen.