Passasjerene på Norwegian-flyet DY-616 fra Oslo til Bergen fikk seg en kraftig støkk under landingen i 10-tiden i morges.

— Det var en helt normal flyvning helt frem til vi skulle lande, forteller passasjer Johan G. Brox Grepstad.

For etter at landingshjulene var tatt ut, oppdaget piloten at et annet fly befant seg på rullebanen.

— Piloten ga plutselig gass. Ikke bare en gang, men tre ganger. Deretter dro han opp og svingte 360 grader, forteller Grepstad.

Ikke lenge etter opplyste piloten over anlegget at de måtte avbryte landingen på grunn av et annet fly.

— Vi stupte ned. Folk smilte og lo til slutt. Men der og da var det ekkelt, sier Grepstad,

Informasjonsdirektør i Norwegian, Anne Grete Ellingsen, kommenterer landingen slik overfor bt.no:

— Det var et annet fly på rullebanen som ikke hadde kommet seg raskt nok til take-off. Derfor valgte piloten å ta en ekstra runde. Så alt forløp uten dramatikk, sier hun.

— Det er ikke uvanlig at slike ting forekommer. Flyene er konstruert slik at skal kunne gi kraftig gass når piloten må lette igjen.

Heller ikke fungerende sesksjonssjef i Statens Havarikommisjon for transport, Birger Andreas Bull, ser noe dramatikk i hendelsen.

— Alle trafikkflygere har opplevd noe slikt fra tid til annen. Normalt ikke by på noen problemer. Rullebanen må være helt klar for at fly kan få klarering til å lande. Hvis ikke er tårnet pålagt å beordre flyet til å ta av igjen, sier han.