De siste 16 månedene har vært svært hektiske.

— Det begynte med en nødlanding i januar måned i fjor. He-he. Jeg burde kanskje skjønt tegningen allerede da, sier Rastad.

Siden har det vært brudd med KLM, økonomisk krise og nyheten om salg av Braathens - og omsider oppkjøp fra en konkurrent.

— Nå er i alle fall den saken avklart. De ansatte slipper å forholde seg til usikkerhet og tåkeprat, sier Raastad, som avviser at han måtte tåle kjeft på vegne av ledelsen i går.

Han sier han er «overrasket» over at det legges opp til en såpass sterk nedbemanning som varslet.

— Samordningen mellom SAS og Braathens var nok fornuftig, men prosessen er dårlig gjennomført, mener han.

Braathens-lederen på Flesland sier han tok avgjørelsen om å slutte for en stund siden, og vet ikke hva han vil gjøre etter at samordningen av selskapene er sluttført.

— Jeg får se meg om etter noe nytt. Jeg har i alle fall fått kompetanse på krisehåndtering.