De første ukene vil selskapet selge billetter fra 199 kroner hver vei. Markedssjef Ole Egil Flotve i Coast Air lover at minst 20-25 av de 50 setene i hvert fly blir tilgjengelig til denne kampanjeprisen. Senere blir laveste pris 269 kroner hver vei. De dyreste billettene skal koste 799 kroner, hvis man bestiller på Internett. Den dyreste tur-returbilletten blir dermed vel 600 kroner billigere enn det Braathens og Widerøe i dag opererer med. Totalt vil Coast Air ha fem ulike prisalternativer med 799 kroner som høyeste pris.

I første omgang satser Coast Air på en morgenavgang og en ettermiddagsavgang hver vei fra mandag til fredag. Slår den nye flyruten an, vil selskapet raskt øke til fire-fem daglige avganger.

50 seters fly

— Vi ønsker å satse på næringslivet. Med gode avgangstider både morgen og ettermiddag, håper vi at forretningsreisende vil benytte ruten, og dermed spare penger i forhold til den prisen våre konkurrenter kan tilby. Bergen - Stavanger er en av landets mest trafikkerte flyruter. I dag finnes det ingen lavpristilbud på morgen- og ettermiddagstid, da trafikken er størst og de fleste forretningsfolk reiser. Så vi håper at dette blir attraktivt. Flytiden blir bare fem minutter lenger enn Braathens jetfly, sier Flotve.

Ved årsskiftet la Coast Air ned sin direkterute mellom Bergen og Aberdeen. Dette har ført til ledig flykapasitet. Selskapet skal bruke et av sine 50 seters fly av typen ATR 42 på den nye kystruten.

Coast Air driver i dag en tilsvarende lavprisrute mellom Haugesund og Oslo i konkurranse mot SAS.

Fem flyselskaper

Coast Airs inntreden på Bergen - Stavanger betyr at hele fem flyselskaper snart vil konkurrere om passasjerene mellom de to store Vestlandsbyene. Braathens er desidert størst, men til langt høyere priser enn det Coast Air nå går ut med. Norwegian flyr en lavprisavgang midt på dagen fire dager i uken, Widerøe har opp til tre daglige avganger, mens Danish Air Transport nylig gikk i gang med en kveldsavgang på hverdager.