Selskapet, som holder til på Møhlenpris, har samtidig halt i land kontraktene om drift av bompengeprosjekt Rv. 9 i Setesdal og en nye bomring rundt Tønsberg.

Samtidig er selskapet valgt som leverandør for et nytt sentralsystem for innkreving av bompenger for alle disse prosjektene.

Rv. 9 starter sommeren 2003, mens Tønsbergpakken og den nye, elektroniske ringen rundt Bergen åpner 1. januar 2004.

Kontraktene om dette blir undertegnet 15. januar. Administrerende direktør Tore Skulstad i Bro & Tunnelselskapet opplyser til bt.no at kontraktene har en varighet på tre år, og at den samlede verdien er på 50 millioner kroner.

— Vi er selvsagt svært fornøyde med at vi har fått disse kontraktene. Nå blir vi en av tungvekterne på dette området. I kroner og øre overgås vi antakelig bare av Fjellinjen i Oslo, sier Skulstad til bt.no.

Bro & Tunnelselskapet har fra før sikret seg flere godbiter. For eks. Trekantsambandet, Askøybroen, Folgefonntunnelen, Rv. 4 mellom Raufoss og Gjøvik, Rv. 35 i Akershus og Åkrafjordvegen/Rullestadjuvet på E134.