JAN STEDJE

De ligger på kjøpetoppen til Canal Digital Norge .

— Interessen er enorm. I Sogn og Fjordane og på Sunnmøre finner vi den tetteste husstandsdekningen på VIP-abonnementet, sier administrerende direktør Svein Erik Davidsen i Canal Digital Norge til Bergens Tidende.

Tett bak følger Finnmark og Hordaland. Og det er sogningene som har aller størst appetitt på "Huset" i Sogn og Fjordane, og på menn og kvinner som går, sitter eller ligger i Big Brother-huset 24 timer i døgnet.

— Dette går vel over all forventning, 60 dager før siste kvinne/mann går ut av huset?

— Big Brother har gitt oss en glimrende mulighet til å vise hvordan underholdningskonsepter kan utvikles med digital TV-teknologi, sier Davidsen som kan registrere at over 15.000 hittil har kjøpt VIP-kortet, som gjør det mulig å følge alle bevegelser i huset døgnet rundt i 100 dager.

-Hvorfor ble "Huset" spesielt populært på Vestlandet?

-Vi bare registrerer at det er slik, at Vestlandet står for en tredel av den samlede omsetningen av Canal Digitals satsing på Big Brother, sier Davidsen.

— Mange blir støtt. Er det sex-scenene som vekker forargelse?

— Her vises ikke annet enn at dyner beveger seg, man ser ikke noe av det som foregår under dynen. Av organer ser man stort sett bare ansikter i sengescenene, sier direktøren i "Huset".

Med VIP-kortet og et abonnement hos Canal Digital får man adgang til de tre Big Brother-kanalene.