— Jeg tror dette kan bli mye større, sier 28-åringen ubeskjedent.

Sammen med sin jevngamle samboer driver hun Youtube-suksessen «Sara Beauty Corner» fra en 27 kvadratmeter stor leilighet i Bergen.

Jeg var alene, kjedet meg og så mye på Youtube-videoer

Sara (28) om opptakten til satsingen

Målt i antall følgere er Youtube-kanalen hennes den tredje største i Norge for øyeblikket. I hvert fall om vi skal tro rangeringen fra analysetjenesten Social Blade.

På bloggen viser Sara alt fra sminke og design av negler, via dekorering av rom til hvordan du kan lage dine egne kortbukser. Eller ditt eget mobildeksel.

Mobildekselvideoen er hennes største publikumssuksess til nå, med over tre millioner visninger.

— Jeg prøver å treffe det som jenter og unge kvinner er mest opptatt av. Og mange liker å lage sine egne ting.

- Kjedet meg

Sara, opprinnelig fra Slovenia, jobber i finansbransjen i Bergen.

Hun trives som «anonym kjendis» og ønsker et skarpt skille mellom sitt profesjonelle liv og hva hun gjør på si.

Derfor vil hun heller ikke bruke etternavnet sitt eller oppgi eksakt arbeidssted.

— Det har faktisk aldri skjedd at jeg er blitt gjenkjent på bakgrunn av Youtube-videoene, sier Sara.

Historien begynner med at hun og samboeren flyttet til Oslo for å studere økonomi og finans ved BI.

Etter hvert fikk Sara jobb i Bergen, mens samboeren dro til Kypros for sin første jobb etter studiene.

— Jeg var alene, kjedet meg og så mye på Youtube-videoer. Til slutt tenkte jeg at det kanskje var noe jeg kunne gjøre selv. Så jeg kjøpte meg kamera og begynte, forteller 28-åringen.

Saras samboeren kom hjem, og den første videoen ble lagt ut på Youtube i slutten av januar 2013.

Den gikk ikke særlig godt.

— Nei, den var ikke veldig bra. Vi måtte forbedre produktet, og det ble en lang læringsreise. Men det gikk bare oppover, sier Sara.

Siden er det blitt 65 flere videoer, over 470.000 abonnenter og i overkant av 30 millioner videoavspillinger.

Opphavskvinnen tror de fleste følgerne hennes er i alderen 10 til 20 år.

«Ikke så briljant»

Sara berømmer samboeren for å være den som bruker mest tid på Youtube-kanalen hennes.

Etter hjemkomsten fra Kypros har han også kunnet ha videobloggen som sitt levebrød.

— Vi filmer og redigerer begge to. Men han bruker nok klart mer tid på dette enn jeg gjør, opptil tolv timer daglig. Jeg jobber fullt utenom og kan ikke bruke så mye tid på det, sier hun.

Sara er med i alle videoene. Hun viser, forteller og forklarer på engelsk.

— Den viktigste årsaken er at norsken min ikke er så briljant, sier 28-åringen og ler.

— Men jeg tror også engelsk er en forutsetning for å nå bredt ut. Jeg har flest følgere i USA og Canada, poengterer hun.

50 timer filming

Sara beskriver Youtube-veksten som eksponentiell, men uten noe skille der oppslutningen plutselig gikk til himmels.

Rikdom er det heller ikke blitt til nå, annet enn at Saras samboer faktisk kan livnære seg av bloggprosjektet.

Etterpå gikk det med 100 timer til redigering

Sara om en videoproduksjon i sommer

— Oppslutningen har steget ganske jevnt, men mer og mer etter hvert, sier Sara.

Hun heller kaldt vann i blodet på dem som tror det finnes snarveier til gode videoer.

En negledesign-video bruker hun og samboeren gjerne 5-10 timer på å filme, og 10-20 timer på å redigere.

— I sommer laget vi en «gjør det selv»-video om å lage shortser. Den brukte vi 50 timer på å filme. Etterpå gikk det med 100 timer til redigering, forteller Sara.

Fremover ser hun for seg mer satsing på matlagingsvideoer.

— Vi holder på så lenge vi kan og har ingen planer om å stoppe. Jeg tror dette bare er en begynnelse, at det kan bli mye større, avslutter Bergens ukjente Youtube-dronning.