Mellom klokken 17.55 og 18.40 fikk en rekke kunder mobiltelefonen fylt opp av likelydende masemeldinger fra BKK:

"Måleravlesning: (gateadresse) Send melding til BKK!" sto det — en kjekk, liten påminnelse om at det er på tide å lese av strømmåleren igjen.

Det vil si, det er kjekt å bli påminnet en gang, men da BKK-kunde Dag Tangen hadde fått nærmere 30 slike meldinger på få minutter, fikk han nok.

— Jeg måtte bare slå av telefonen. Jeg hadde skjønt poenget, sier han oppgitt.

En annen kunde, Kristian Berg, forteller at han mottok 22 meldinger på en halv time. Da bt.no snakket med ham, skulle han begynne på slettejobben.

— Vi må bare beklage. Dette var selvsagt ikke meningen. Et eller annet har hengt seg opp i en server, og skapt fullstendig hakk i platen, sier presseansvarlig Juliet Balgobin i BKK.

I verste fall kan feilen ha rammet et par tusen kunder som abonnerer på SMS-tjenesten.

SMS-KAOS: Meldingene strømmet inn fra BKK til kundene i kveld.
Arkivfoto