– Det ble litt for mange nuller, sier Svein Bergh til dagens VestNytt.

Historien startet slik: En av Berghs ansatte fikk parkeringsbot da firmabilen til entreprenørfirmaet hans ble stående litt for lenge utenfor Legevakten. Boten ble betalt, men etter fristen. Dermed måtte han betale 150 kroner i purregebyr.

Ble oppringt

I nettbanken tastet Bergh inn 150.000 kroner, slo av maskinen og trodde at alt var i sin skjønneste orden.

Det sekssifrede beløpet gikk til parkeringsselskapet uten at Bergh skjønte at han hadde vært litt for raus. Ikke lenge etterpå ble han oppringt. En dame i parkeringsselskapet lurte på hvem det var som hadde vært så gavmild.

Da ble Bergh mildt sagt overrasket. Nå får han pengene tilbake, minus de 150 kronene.

– Når jeg først tastet feil er det bra at det gikk til parkeringsselskapet, at det ikke var en ukjent privatperson jeg overførte pengene til, sier han til VestNytt.

Forsiktig fremover

Han kommer til å være forsiktig med betaling i nettbanken fremover.

Bergen Parkering KF forteller til VestNytt at de flere ganger i måneden opplever at folk betaler mer enn de skal. Men som regel er det folk som betaler samme regningen to ganger. Men det er ikke ofte at de får innbetalinger på 150.000 kroner.

Passer du godt på når du taster inn i nettbanken?

Svein Bergh kommer til å være forsiktig med betaling i nettbanken fremover. MARIT KALGRAF, VESTNYTT