Flere innringere har tatt kontakt med BT onsdag ettermiddag, fordi de opplever problemer med både å logge seg på nettbanken og å betale med kort fra Sparebanken Vest og Sparebank1.

Informasjonssjef Lars Ove Breivik i Sparebanken Vest bekrefter at deres nettbank og mobilbank har vært nede. Problemene startet rundt klokken 17, og skyldes feil hos en underleverandør.

— Dette kan også gi utslag for betaling i butikk, men dette systemet har vi ikke fått bekreftet 100 prosent om er nede eller ikke. Noen kunder kan derfor oppleve at det går fint, mens det ikke fungerer for andre, sier Breivik.

Rundt klokken 21 onsdag kveld melder Sparebanken Vest at systemet fungerer som det skal igjen.

Underleverandøren er felles for flere banker, noe som kan forklare at kunder hos forskjellige banker opplever å bli rammet.

Både DNB og Sparebank1 bekrefter på sine Facebook-sider at også de opplever problemene.