— Når noe slikt skjer, må vi gå gjennom alle rutiner for å finne ut hva som kan gjøres bedre Vi kommer til å undersøke omstendighetene rundt denne saken nøye, sier stasjonssjef Oddmund Sylta i SAS Ground Services (SGS).

På mandag skal han blant annet møte ledelsen i Avinor for å drøfte hvilke tiltak som bør iverksettes.

— Vi har allerede tatt fatt på denne gjennomgangen. Blant annet ser vi på opplæringen våre ansatte har fått.

— Hvilken opplæring har de som bærer passasjerer fått?

— Vi har vist noen videoer og gitt litt opplæring, men dette er et av punktene vi kan bli bedre på.

— De etterlatte mener løftestolene deres er for dårlige. Hva synes du?

— Vi har to stoler uten kryssreimer. Disse vil vi nå bytte ut.

— Hva synes du om å lage et eget assistansesenter etter samme modell som på Gardermoen?

— Jeg synes absolutt det er noe å vurdere, sier Sylta.