Kjøttdeig-pizzaen blir fast medlem av "Grandiosa-familien" etter den svært vellykkede markedsføringskampanjen. Salget av Grandiosa økte med hele 60 prosent i løpet av årets fem første måneder, ifølge AC Nielsen.

Kjøttdeig & Løk har ligget foran Pepperoni gjennom hele "valgkampen". De endelige tallene viser at Kjøttdeig & Løk fikk 54,2 prosent av stemmene, mens Pepperoni fikk 45,8 prosent, opplyser Stabburet i en pressemelding.

Totalt kom det inn 197.175 stemmer via internett, sms, post og butikk.

Tallene fra avstemningen via internett viser at det kom inn flest stemmer i forhold til folketallet fra fylkene Finnmark og Sør-Trøndelag med henholdsvis 4,91 prosent og 4,86 prosent. For hele landet viser tallene at 60,4 prosent av stemmene er avgitt av menn. Aldersgruppen 16-20 år har avgitt 25,6 prosent av stemmene.

— Det store salget og interessen for avstemningen har overgått alle våre forventninger. Da vi startet folkeavstemningen i januar, var våre mest optimistiske anslag at noen titusener ville delta i avstemningen. Det viste seg å bli nesten 200.000, sier pizzadirektør Inger Johanne Solhaug i Stabburet.

Produksjonen av Grandiosa Pepperoni er nå avsluttet, men den blir å finne i butikkene til lageret er tømt.

<b>VINNEREN:</b> Pizzadirektør Inger Johanne Solhaug i Orkla Foods (t.v.) og matfaglig utviklingssjef Knut Nåmdal i Stabburet viser stolte frem vinnerpizzaen Grandiosa Kjøttdeig & Løk.
Stabburet