Hele konsernet derimot svekket driftsoverskuddet fra 38, 2 millioner første kvartal i fjor til 35,4 millioner samme periode i år.

Dette skyldes at konsernet økte sin eierandel i Kanal 24 til 51,6 prosent i oktober i fjor. Dermed får man hele radiokanalens underskudd inn i konsernregnskapet. Radiokanalens reklameinntekter gikk opp med hele 34 prosent første kvartal mot samme periode i fjor. Likevel er underskuddet på 17 millioner kroner gigantisk, i forhold til kanalens reklameinntekter på 18,9 millioner kroner.

Målinger fra tns gallup viser at hele TV 2 Gruppen på daglig basis har besøk av 71,9 prosent av befolkningen. Dette er samme nivå som siste kvartal i fjor. NRK økte på sin side sitt totalbesøk fra 82,8 prosent siste kvartal i fjor til 84,6 prosent første kvartal i år. Dette skyldes i stor grad NRKs tunge satsing på OL i februar.

Fotballkanalen TV 2 Zebra har nå 200.000 seere på mandagskampene fra Tippeligaen. Kanalen som distribueres over satellitt og kabel har potensial til å nå 60 prosent av norske husstander. Telenor Broadcast Holding har kjøpt 45 prosent av fotballkanalen. Dermed blir den utskilt fra TV 2 AS og går over i et eget selskap, med regnskapsmessig virkning fra 1. mars i år.

TV 2 Nettavisen har sammen med Norsk Aller, Bergens Tidende. Adresseavisen, Stavanger Aftenblad og Fædrelandsvennen gått sammen om nettavisen NA24.no. Disse store eierne samler alle sine næringslivsnyheter på dette stedet, og har ambisjoner om å bli den ledende portal for denne type redaksjonelt stoff.

TV 2 Nettavisen startet også opp nettportalen fxt.no, som er en ren fotball-web. Samlet gikk TV2 Nettavisen med et underskudd på 1,4 millioner kroner første kvartal av en omsetning på 16 millioner kroner.

TV 2 Interaktiv som driver med alt fra teletjenester, web.tv, ip-tv og mobile innholdstjenester gikk ut første kvartal med det driftsoverskudd på seks millioner kroner.