— Jeg har ikke lagt inn bud, men åpnet for en diskusjon om kjøp, sier Ole Brubakken til BT.

— Hvor mye vil du betale for det?

— Det aner jeg ikke. Det følger mange kostnader med å overta det. Og det blir verre for hver uke som går, sier han.

Ifølge Brubakken bydde han fire-fem millioner kroner for selskapet for en stund siden, men det ble avslått av NST.

— Hvorfor har ikke selskapet betalt husleie til Bolar Gruppen for oktober?

— Det har valgt å betale lønningene først. Jeg ville gjerne hatt husleien, men administrerende direktør og styreformann er redde for å forfordele noen.

— BT har hørt at ansatte i call-senteret har jobbet gratis for Bolar Gruppen. Er det riktig?

— Nei. Det er heller motsatt hvis det er snakk om noe i det hele tatt.

— Er det riktig at du har lånt penger til ansatte i call-senteret?

— Ja, jeg har hjulpet et par-tre stykker. De frykter å komme i en vanskelig situasjon, og det er jo snart jul, sier han.

— Hvis du ikke kjøper call-senteret, vil du da kunne starte et nytt i de samme lokalene med de samme ansatte?

— Vi kan jo call-sentre, vi har drevet med dette i 15 år. Penger har vi også.

— Og tror du de ansatte følger med?

— Jeg blir ikke forundret om de gjør det. De har veldig tro på meg, sier han.

— Men Nordisk Call Center går det dårlig med...

— Det går ikke av seg selv. Man må ha veldig «hands on», forklarer Brubakken.

— BT har hørt at en leder i call-senteret sier at alle verdier er fjernet. Er det riktig?

— Nei. Det har ikke vært noen verdi i selskapet unntatt menneskene. Alt annet går gjennom Bolar, sier han.