• Vi innser at vi burde taklet dette annerledes. Nå legger vi oss flate og vil ordne opp, sier markedssjef i Kvinnherad Energi, Svein Bergseth.

Onsdag skrev Bergens Tidende om familien Myrvold som betalte dobbelt for strømmen sin i 24 år. Samme dag hev markedssjef Svein Bergseth seg på telefonen. Nå ser Trine Myrvold mye lysere på hele strømsaken.

— Bergseth sa de skulle ordne skikkelig opp slik at alle blir fornøyde. Jeg er takknemlig for at de nå ser saken slik vi alltid har gjort det.

Myrvold tror det vil bli unødvendig for partene å møtes i forliksrådet tirsdag.

- Fikk et dårlig råd

Bergseth sier selskapet ble rådet til å holde tilbake store deler av pengene familien Myrvold hadde betalt for mye.

— Dette var et dårlig råd, og det burde vi sett. Dette handler ikke bare om rett eller galt, sier markedssjefen etter å ha snakket med en annen juridisk rådgiver.

— Er det rettferdig at Myrvold får tilbake det de har betalt for mye?

— Ja, i hvert fall en del av det. Vi vil strekke oss langt for at det ikke skal bli nødvendig med rettssak, sier Bergseth.

Hvor langt, blir det opp til Myrvolds advokat, Øyvind Kåle, å finne ut. I går fikk han et tilbud fra Kvinnherad Energi som danner grunnlag for videre forhandlinger.

Støtte fra Singapore

Familien Myrvold har siden onsdag fått mange henvendelser fra avislesende venner. Siden familien er vant til å betale strøm for to, er det flere som lurer på om de ikke kan ta deres strømregning også.

  • Det var til og med noen i Singapore som tok kontakt. De er herfra, og leste om oss på bt.no, sier Trine Myrvold.

Verken Myrvold eller Kvinnherad Energi har dokumentasjon på hvor mye som er betalt for mye til selskapet. Partene prøver dermed å bli enige om en passelig tilbakebetaling.