Monica Haugland hadde hatt problemer med telefonen siden hun kom tilbake fra en reise søndag kveld. Forbindelsen ble stadig brutt da hun var på internett. Hun kunne ikke lese e-posten. Hun mottok ingen telefoner.

Hun gjorde ingenting med problemene de første dagene. Det var ikke første gang det var problemer. Men problemene gikk ikke over. Venner ringte mobilen og lurte på hvorfor hun ikke tok fasttelefonen når de ringte. Det var da hun bestemte seg for å prøve å ringe fra telefonen.

Hun ringte mobilen, og naboens telefonnummer dukket opp på

Frykter storregning

Hun ringte Telenor. De lovte å se på saken.

Telenor opplyste om at det var registrerte utgående telefonsamtaler fra hennes telefonnummer de siste dagene, men hadde ikke lov til å si hvor mange. Hun kunne heller ikke få spesifisert telefonregning for denne perioden.

— Jeg har jo lest om mange som får telefonregning som de mener er feil. Teleoperatørene innrømmer aldri feil, men nå vet jeg jo at de gjør feil. Det er skummelt ikke å vite hvor stor regning jeg kommer til å få, sier hun.

Hun kjenner ikke naboen som i Opplysningen er registrert med to adresser i Bergen, den ene i en leilighet i bygården ved siden av.

Bare summetone

BT prøvde å ringe henne via naboens nummer i går, for å teste telefonen. Hennes telefon ringte, men da hun tok av røret, fortsatte telefonen å ringe, og ingen kontakt ble oppnådd.

Når BT ringer hennes eget nummer, er det ingen som svarer. BT fikk i går ettermiddag ikke kontakt med naboen.

Da BT besøkte henne i går kveld, fikk hun oppringningen hun hadde ventet på. Etter at BT ringte Telenor ble problemet fikset på et par timer. Noen ringte fra Bravida og sa at telefonen var fikset. Ringeren visste ikke hva som var årsak til feilen.

FIKK BESKJED: Monica Haugland (34) har denne uken kunne ringt fra naboens telefonnummer. Da BT besøkte henne, fikk hun beskjed om at feilen var fikset.<p/>FOTO: TOR HØVIK