– Men vi har likevel stor tro på at det skal lykkes å få ut opplysninger, sier havariinspektør Birger Andreas Bull.

Han regner med å få resultatene fra analysen av taleregistratoren allerede i dag, og fra ferdskriveren i morgen.

– Det må lages noen programmer for å tyde informasjonen. Håpet er alle dataene sammenfaller, sier han.

Taleregistratoren tar opp alle samtaler i cockpit mellom flygerne og mellom fly og tårn. Ferdskriveren gir opplysninger om flyets høyde, posisjon, kurs og fart.

Selv om Havarikommisjonen får resultatene i dag og i morgen, kan det gå en tid før de blir offentliggjort.

– Det kan ligge langt frem i tid, sier Bull.

Inspektøren vil ikke si noe om funnene så langt eller gi detaljer om det videre arbeidet.

– Men vi jobber på spreng for raskest mulig å finne årsaken.

Foreløpig har kommisjonen kun snakket med kapteinen og styrmannen på flyet. Bull vil ikke si noe om hva de har sagt.

– Det kan bli aktuelt å snakke med flere, så mange som nødvendig, sier han.

Sykehusene som har tatt imot døde og overlevende fra ulykken har ifølge Bull tatt vare på blodprøver. Blodet vil bli analysert med sikte på å avdekke om giftige gasser lekket ut fra motoren til cockpiten.

– Men dette er ikke noe sentralt punkt, bare et ledd i arbeidet vårt.