Mobilabonnenter i hele landet har hatt problemer med feil i nettverket, ifølge VG. Problemene skal gjelde både One Call, Mycall og Tele2.

Flere lesere har tatt kontakt med BT og meldt om at de ikke får dekning på mobilen.

«Krøll i systemet»

One Call skriver følgende på Facebook: «Hei alle sammen. Vi beklager at noen av dere sliter med nettverket — det er dessverre litt krøll i systemet. Men det blir jobbet med på spreng for å finne ut av det og løse problemet. Skal gjøre vårt beste for å holde dere oppdatert her».

BT har ikke fått kontakt med One Call-direktør Øistein Eriksen.

Kommunikasjonsdirektør Severin Roald i NetCom kjente ikke til problemene da BT ringte søndag kveld. Ifølge NetComs kart over dekningsutfall, var det store problemer flere steder i landet.

– Kunder kan oppleve dekningsutfall. Vi jobber på spreng med å rette opp feilen, og vil oppdatere når vi vet mer, meldte Tele2 påTwitter søndag kveld.

Uvær rammet Telenor

BT har også fått henvendelser fra lesere som hevdet de hadde problemer med dekningen hos Telenor.

Pressevakt Atle Lessum i Telenor sier de har hatt enkelte problemer med basestasjoner gjennom helgen på grunn av været, men sier de ikke kjenner til noen større feil på deres nett søndag kveld.

— Strømbrudd har ført til problemer på 14 basestasjoner i Hordaland i helgen, men i alt har vi 600 i fylket, så dette er faktisk ikke veldig ille. Noen kunder har hatt problemer, men det skal ikke gjelde mange, sier Lessum.

Også Network Norway meldte om driftsforstyrrelser. Det gjaldt både samtaler, sms og mobildata. «Teknisk avdeling jobber med løsning på problemet», het det i en melding fra Network Norway.

IfølgeNRK var mellom 700.000 og 800.000 kunder rammet. Ved 22-tiden søndag kveld var feilen, som ligger i en server i Oslo, funnet. Feilen ble rettet like før midnatt, melder NTB.