Da Inger Wolff skulle inn på sin strøm— kundekonto på BKK sine nettsider i kveld, ble hun sjokkert.

Personsensitive opplysninger til flere strømkunder var godt synlig.

- Forferdelig

— Tidligere i dag lå nettsidene nede, men nå i sted klarte jeg fint å logge meg inn. Problemet var at det ikke var mine personopplysninger som dukket opp, sier Inger Wolff til bt.no.

— Jeg prøvde å ringe til BKK, men der var det ingen som svarte. Derfor ringer jeg dere, sier hun opprørt.

Wolff ble paff da hun oppdaget at hun kunne trykke seg videre til den ene mer sensitive opplysningen etter den andre.

— Jeg kunne se flere navn, deres purringer, adresser, telefonnumre. Nei, det er rett og slett forferdelig at slik kan skje, sier Wolff.

- Kan ikke stole på systemet

Da bt.no sjekket nettsiden til BKK mandag kveld, var både navn, adresser, fødselnummer, tidligere faktuaer, utestående beløp og purringer synlig.

— Jeg synes dette er forkastelig. Det skal ikke være sånn. Vi er mer og mer avhengig av data til slike ting som dette, men man kan rett og slett ikke stole på systemene. Jeg synes det rett og slett er skremmende, sier Wolff.

- Uheldig

Konserndirektør for kommunikasjon i BKK, Tonny Nundal, ante ingenting om dataproblemene på BKK sine kundesider da bt.no ringte pressetelefonen.

— Dette er meget uheldig. Jeg vet ikke hva som har skjedd. Dette må jeg få sjekket opp, sier konserndirektøren.

Han opplyser at det skal ha skjedd en tekninsk feil under en installasjon av et nytt system på BKK sine nettsider.

— Dette er beklagelig, og vi skal gå gjennom rutinene våre for å unngå at slike ting skjer igjen, sier han.

Han sier at feilen nå skal være rettet.