— Samtalen fant sted 31. august klokken 19.16. Vi sendte også fire brev til Jacobsen før han ble koblet fra sin gamle bredbåndleverandør 15. oktober, opplyser reklamasjonsansvarlig for Ventelo privat, Audun Lindemann.

Han mener derfor at Ventelo var i god tro, da de registrerte Oddvar Jacobsen som kunde hos dem.

Fikk beklagelse

— Etter at det er foretatt et telefonsalg skal det sendes ut en fullmakt for operatørbytte, enten i brev, på e-post eller sms. Dette skal kunden besvare, slik at vi har en skriftlig bekreftelse. I dette tilfellet ser det ut til at kunden ikke fikk tilsendt en slik fullmakt for operatørbytte. Det er veldig beklagelig. Vi går nå gjennom våre rutiner for å unngå at slike feil skal skje igjen, sier Lindemann.

BT skrev mandag om Oddvar Jacobsen som fikk kuttet bredbåndet uten å vite om det. Han mente selv at han aldri hadde vært i kontakt med Ventelo før han fikk vite at han var blitt kunde hos dem. Da han kontaktet Ventelo for å finne ut hva som hadde skjedd, skal en kundebehandler ha beklaget at de hadde gjort en feil.

Avsluttet sak

Jacobsen kan fortsatt ikke huske at han skal ha hatt en samtale med en telefonselger fra Ventelo.

— Men for meg er denne saken avsluttet nå. Ventelo har ordnet opp, og gitt meg gratis bredbånd frem til jeg kan kobles opp mot min nye bredbåndleverandør. Det er jeg godt fornøyd med, sier Jacobsen.

BT har bedt om å få kopi av opptaket av samtalen som Jacobsen skal ha hatt 31. august. Den har ikke Ventelo lov å gi oss, uten at kunden samtykker. Et slikt samtykke har vi ikke fått.

FAKSIMILE fra bT 5. november