Det melder NRK Rogaland.

Normalt skulle ferdskriveren inneholdt informasjon fra 25 flytimer. Men på grunn av skadene på ferdskriveren, er det bare mulig å tolke informasjonen fra 15 sekunder på ulykkesdagen.

Ferdskriveren forteller om flyets hastighet, kurs og høyde.

Spesielt tre sekunder med informasjon rett før havariet er interessant, sier undersøkelsesleder Birger Bull til NRK.

Undersøkelsesleder Birger Bull sier at det spesielt er tre sekunder informasjon rett før havariet som er interessant.

— Det er ikke noe nytt i informasjonen, men den bekrefter det vi vet fra før, sier Bull til NRK.

Havarikommisjonen vil sammenligne informasjonen fra ferdskriveren med andre opplysninger de har, og ifølge Bull virker det så langt som opplysningene er sammenfallende.

— Men vi må huske på at informasjonen er av begrenset varighet og mengde. Den forteller oss i det minste flyets hastighet og kursendring på siste del av utrullingen, sier Bull.

HÅKON MOSVOLD LARSEN