Sist søndag brøt BKKs mailserver sammen, noe som førte til at flere av kundene mistet e-posten i innboksen.

– Det er kundene som bruker webbasert mailleser som er rammet. Vi måtte reinstallere serveren, sier kommunikasjonsrådgiver Anne Mette Tuvin i BKK Marked.

Så langt har BKK fått 57 kundehenvendelser om mailtrøbbelet. De som laster ned mailen på harddisken gjennom et eget program, er ikke berørt.

– Kunder som opplever dette kan ta kontakt med oss på telefon 05 123, så skal vi gjenopprette mailen. Det er ikke sikkert det er gjort på et øyeblikk, men mailen er ikke slettet for godt, sier Tuvin.

Serverproblemene var imidlertid ikke over med det første. I formiddag hadde BKK en ny serverfeil.

– Vi jobber på spreng med å finne ut av dette. Det virker som systemet er litt ustabilt, sier Tuvin.

Det er uklart hvor mange av BKKs kunder som er rammet.