I dag sitter den kjente Høyre-politikeren med to regninger fra Telenor for bredbånd og fasttelefon, begge med forfall 9. juli. Eneste forskjell på regningene er fakturanummeret. Hun skulle ha betalt 2177 kroner, men Telenor ville ha det dobbelte.

Telenor bekrefter at rundt 30.000 kunder har fått dobbelt sett med regninger de siste dagene.

— Jeg skjønte at det måtte være noe feil. Dermed ringte jeg Telenor, som sa at jeg var i båt med flere tusen andre, sier Presterud, som er kjent som bystyrerepresentant, stortingspolitiker og kommunalråd i Bergen.

Feil i trykkeriet

— Dessverre har det vært en feil på vårt trykkeri, som gjør at mange kunder har fått to brev med to like regninger. dette beklager vi sterkt. Nå går det ut et brev til dem om dette, sier Elisabeth Evjen informasjonssjef i Telenor.

— Folk bør følge med, særlig de som har avtalegiro. Da er det lett å bli trukket to ganger, advarer Presterud.

Presterud ble sittende 13-14 minutter på telefonen i dag før hun fikk snakke med Telenor-konsulenten.

— Det er jo ganske merkelig at jeg må betale for å ringe dem om en feil de har gjort, selv om det bare er noen kroner. Jeg bryr meg ikke om pengene, men prinsippet er viktig, sier hun

- Kast en regning

Telenor har ingen informasjon om feilen på sine nettsider.

— Dette er fordi dette ikke gjelder alle kundene våre, sier Evjen.

Hun har denne oppskriften til dem som har fått to regninger.

— Hvis du har fått to identiske regninger, skal du bare betale en av dem og kaste den andre, sier Evjen.