— Vi vet jo hva vi driver med. Vi regnet med et underskudd og visste hva som kom. Av og til må man sette inn litt ekstra, sier hun.

«Litt ekstra» ble mer enn dobbelt så mye som det AUF fikk fra Hordaland Arbeiderparti. Pengene gikk med til egen reklamefilm, trykking og grafisk produksjon av plakater og løpesedler, leiebil, restaurantregninger og noen parkeringsbøter.

Ingerid Nordhaug sitter ikke inne med en komplett oversikt over hvordan AUF hadde budsjettert. Der henviser hun til valgkampleder Oddbjørn Nesje. Han er politisk rådgiver for finansbyråd Trond Tystad.

Nordhaug sier aktivitetsnivået ikke vil bli rammet av den økonomiske krisen. Ungdommene kutter på kontor og liknende. Hun oppsummerer valgkampen som vellykket.

— Vår kandidat var en av de mest profilerte. Ingen er fornøyd med underskudd, men vi ser ikke på dette som noen krise. Og jeg synes ikke underskuddet var så stort. Det er ikke uvanlig at man bruker litt ressurser på å få ting til.