I jakten på velgere finner partiene stadig nye veier. Det siste er kontaktannonse i avisen.

Kristelig Folkeparti skriver rett og slett at de ønsker velgere under «Kunngjøringer» i dagens BT. På en liten flekk blant annonser for gitarkurs og proklama, kaller de seg et parti med hjerte for Bergen og avslutter med «Bill.mrk. KrF».

— God ide

— Det begynte som en fleip, sier Filip Rygg, førstekandidat for partiet i Bergen.

Under valgkampforberedelsene sa han at partiet bare hadde penger til en kontaktannonse.

— Men så var det flere som syns det var en god ide, forteller han.

Nå har det stått to varianter av kontaktannonsen på trykk de siste dagene.

Bill. mrk.

Kontaktannonser var tidligere en måte å komme i kontakt med andre mennesker. I dag har tjenester via internett og mobil overtatt denne funksjonen.

- Andre parti prøver å treffe velgerne på internett?

— Ja, men rubrikkannonsen er bare et supplement. Vi er for eksempel massivt tilstede på Facebook, sier han.

Den lille rubrikkannonsen har ikke gått ubemerket hen.

— Vi har fått et tyvetalls tilbakemeldinger, forteller Rygg.

Hva synes du om velgerfrieriet?