• Et riktig så lekkert produkt, mener medieprofessor Martin Eide. Og konen til BA-redaktør Olav Terje Bergo er også begeistret!

— Et riktig så lekkert produkt, mener medieprofessor Martin Eide.

— Her har BT funnet en fin form, med lekker design og typisk magasinmiks. Formen og rammen er bra, nå gjenstår det å fylle magasinet med godt lesestoff, sier Eide. Som savner litt mer å bite i.

— Første utgave var litt tynt innholdsmessig. Når man bretter en hovedsak ut så ettertrykkelig, stiller det jo også krav til innholdet, og det tålte ikke hovedsaken helt. Men alt i alt et flott tiltak, synes medieprofessor Eide.

Også Olav Terje Bergo, sjefredaktør i Bergensavisen, synes at BTMagasinet er en positiv opplevelse. Sånn noenlunde.

— Dette er tydeligvis et forsøk på å skape en løssalgskonkurrent til Dagbladet. Mye annonser, så det er sikkert en kommersiell suksess, sier Bergo.

— Litt tungt, og jeg merker meg selvsagt at BA, som hadde den opprinnelige spiren til hovedsaken, ikke ble kreditert. Bortsett fra det: godt gjennomført. En god idé, sier BA-redaktøren.

— Typisk BT?

— Tvert imot. Dette er tydeligvis et forsøk på å gi leserne en annen type journalistikk. For BT er dette nyskapende, sier Bergo.

— Som BA-mann, hvilket terningkast gir du?

— He-he, i tabloidverdenen faller det helt igjennom. Terningkast én, sier BA-redaktøren og ler rått.

Det mumles noe i bakgrunnen. Så er Bergo tilbake:

— Men min kone sier at magasinet får terningkast seks! Men det treffer kanskje bedre hos kvinner enn hos menn, lurer BA-redaktør Olav Terje Bergo.