Hun er rasende på flyselskapet for ikke å ha informert henne eller barnefaren om hva som skjedde på flyet.

Episoden var ifølge Hansen veldig traumatisk for den åtte år gamle datteren.

– Mannen som gikk amok, satt på raden bak barna som reiste alene. Han ble lagt i bakken og kneblet like foran dem. Barna ble senere ført bak i flyet, men hadde allerede sett alt sammen. Jeg har ikke hørt et ord fra Norwegian og måtte lese om episoden på nettet, sier Hansen.

Returnerte til Bergen

Trolig var det et lynglimt på himmelen som fikk bergenseren til å gå berserk på Norwegians DY178 til Trondheim i går kveld. 15 minutter etter avgang fra Flesland begynte mannen å rope, skrike og vifte med armene. En medpassasjer skal ha blitt bitt i armen før bergenseren ble overmannet og lagt i bakken.

Kapteinen på flyet avbrøt flygingen og returnere til Flesland, der politiet overtok ansvaret for mannen.

Etter å ha lest om episoden på nettet torsdag kveld, prøvde Hansen å kontakte Norwegian over telefon, uten å komme gjennom. Hun kunne heller ikke finne noen e-postadresse på nettsidene deres.

– Norwegian har ansvar for barna som reiser alene, og barna har navn og telefonnummer til foreldrene rundt halsen. Selskapet tar seg ekstra betalt for barn som reiser alene, fordi de har et ekstra ansvar. Når det skjer noe så dramatisk som dette, må selskapet koste på seg en telefon til foreldrene. Jeg synes dette er uansvarlig og fullstendig uakseptabelt, sier Hansen.

Fire barn reiste alene

Flyet skulle opprinnelig være i Trondheim klokken ni, men ble over to timer forsinket. Rundt halv elleve ble barnefaren oppringt av Norwegian med beskjed om at flyet var forsinket, men han fikk ikke vite noe om årsaken.

Da hadde nyheten om den utagerende bergenseren ligget ute på nettavisene i ett kvarter.

– Vi beklager hvis kundene våre føler de ikke har fått nok informasjon, men det er ikke alt vi kan fortelle. Noen ganger hender det vi ikke har nok informasjon. Vi vet at passasjerer kan tipse mediene, og det hender jeg får telefoner fra journalister som vet mer enn meg, sier informasjonssjef Anne Grete Ellingsen i Norwegian.

Hun opplyser at fire av passasjerene deres var barn som reiste alene.

– Vi prioriterte å ringe de som skulle hente barna i Trondheim. Ett av foreldreparene ble også kontaktet på Flesland og ventet der.

Hun forteller at barna ble godt tatt vare på om bord i flyet.

– Vi har ikke fått noen indikasjoner på at barna ikke har hatt det bra, sier informasjonssjefen.

RASENDE PÅ NORWEGIAN: - Jeg synes det er uansvarlig og fullstendig uakseptabelt at vi ikke ble informert, sier Marianne Vika Hansen.