• Da vår montør kom for å legge inn linjen til abonnenten viste det seg at kabelen inn i huset ikke var ferdig.

— Dermed fikk ikke montøren gjort jobben, sier informasjonssjef Lars Hauge i Telenor AS, region vest.

— Burde ikke Jensen fått beskjed om dette?

— Det er ikke så godt å svare på hvorfor det ikke har skjedd. Jeg kan bare beklage det. En skal ikke regne med at avtaler en gjør med Telenor ikke blir innfridd. Det er selvsagt beklagelig når dette skjer og jeg har prøvd å komme i kontakt med henne for å finne ut av dette etter at dere ringte, sier Hauge.

— Hun har jo ikke telefon nå ...

— Nei, så det er ikke lett. Men jeg skal holde saken under oppsikt, lover Hauge.

Martin Skaug Halsos, informasjonskonsulent ved Forbrukerkontoret sier det er lite kunder kan gjøre for å få fart på slike saker. Arbeidstakere som har tatt fri fra jobben kan kreve erstatning for tapt arbeidsfortjeneste. Men Kirsten Jensen vil ikke ha krav på den slags erstatning.

— Hvis en avtale blir brutt kan en selvsagt heve kontrakten. Men dessverre er det ikke sjelden folk må vente forgjeves på tjenester og varer. Det er ikke bra at det er slik, og det er tegn på dårlig service, sier Halsos.