• Vi har ikke hatt mobildekning siden fredag morgen. Jeg synes det er ille at ikke Telenor retter opp feilen tidligere, sier Bjørn Dahl.

Han forteller at han ikke har hatt mobilkontakt siden han sto opp fredag morgen. Dahl bor på Solås i Øvre Hålandsdalen. Han lever blant annet av å selge ved.

— Det er umulig når ingen kan ringe meg. Jeg har annonse i aviser og taper penger på dette, sier han.

Dahl forteller at han kontaktet Telenor fredag og meldte fra om feilen. Mandag purret han på selskapet igjen.

— Da fikk jeg beskjed om at feilen skulle rettes tirsdag kveld. Jeg har fortsatt ikke dekning, sier han til BT onsdag formiddag.

- Uforsvarlig

Han regner med at et par hundre personer er berørt av feilen. Dahl mener selskapet ikke tar sitt samfunnsansvar når det er gått fem døgn siden han meldte fra om feilen.

— Ut fra et sikkerhetsperspektiv er det uforsvarlig at man er uten telefon i fem døgn. De burde ha gjort mer for å rette feilen, sier han.

Anders Krokan er informasjonssjef i Telenor. BT var i kontakt med ham tirsdag. Da skrev han dette:

«Jeg kan bekrefte at vi har en feil på Solås, og vi ønsker å få rettet så fort som mulig, men siden vi nå har hatt flere feilsituasjoner på Vestlandet, kan det dessverre ta noe tid. Jeg våger meg ikke nå på å tidfeste når vi har rettet feilen.»

- I ferd med å normalisere seg

— Er det mange andre som er uten telefonforbindelse på Vestlandet?

«Det har vært kraftutfall flere steder i Sogn og Fjordane, og Telenor-installasjoner er blitt berørt av dette. Kundekonsekvensen har vært at mobildekning noen steder har vært redusert eller helt nede. Noen få fasttelefon-kunder har også vært berørt. Nå er heldigvis situasjonen i ferd med å normalisere seg, men det kan fortsatt være noen steder som sliter med strømtilførselen», skrev Krokan.

Har du problemer med mobildekningen? Si din mening i feltet under!