Ifølge daglig leder i Taxi 1 AS, Robert Aasmul, er de opptatt av at sjåførene ikke skal være for lenge på jobb.

— Vi oppfordrer sjåførene våre til å dra hjem når de blir trøtte. En sjåfør hos oss skal ha såpass god lønn at han ikke trenger å jobbe utover vanlig arbeidstid. Men jeg ser jo at det er en utfordring for bransjen, særlig når det gjelder helgesjåførene, sier Aasmul.

Taxi 1 er det eneste drosjeselskapet i Bergen som har arbeidsgiveransvar for sjåførene sine. I Bergen Taxi og Norgestaxi er det drosjeeierne som ansetter sjåførene. Dermed er det drosjeeierne som eventuelt har ansvaret for å føre kontroller med sjåførene i disse selskapene.

— Vi har ikke noen forutsetning for å kontrollere sjåførene, siden vi ikke har det formelle arbeidsgiveransvaret. Det hender nok at enkelte kjører lenger enn de burde, men vi anser det ikke som noe stort problem, sier styreleder i Bergen Taxi, Arve Halvorsen.

— Jeg har selvfølgelig hørt om sjåfører som strekker vaktene sine, men de aller fleste er seriøse og tar pauser når de trenger det, sier Jan Tennfjord, daglig leder i Norgestaxi Bergen AS.

Alle drosjeselskapene sier at de reagerer dersom de hører om særlig alvorlige tilfeller.