Onsdag forrige uke, hadde Rudi Soltvedt vært på jobb i 14 timer. Han var sliten og trøtt, men han måtte innom butikken på vei hjem for å handle og for å hente noe på posten.

— Jeg hadde vært på jobb siden klokken syv og var skikkelig trøtt da jeg kom inn i butikken. Men da jeg kom til kassen, ble jeg møtt av en utrolig positiv og glad mann. Jeg merket hvordan humøret mitt endret seg og jeg begynte å smile, sier Rudi Soltvedt.

Soltvedt er daglig leder i Soltvedt Maskin AS og vet hvor viktig det er med god service.

— Det er sjelden man får en slik kundebehandling. Dette var bare helt unikt. Den vennligheten og servicen er det mange som kan lære av. Han gjorde uutslettelig inntrykk på meg, sier han.

Enorm respons

Da Soltvedt kom hjem, følte han at han måtte dele denne hendelsen med flere. Han la ut et innlegg på Meny Kleppetsø sin facebookside hvor han blant annet skrev : «Hei var og handlet hos dere i kveld og i kassen og posten sto det en glad mann med navn Milan. God service og en positiv tone seint på kvelden ... gikk ut av butikken smilende og med godt humør.»

SNART 600 «LIKES»: Kundene er fulle av begeistring.
FAKSIMILE

Etter tre timer hadde innlegget fått hele 450 «likes». I dag har innlegget snart 580 «likes» og en haug med kommentarer.

— Det er jo helt utrolig og ganske spesielt. Det er tydelig at det er flere som har opplev det samme, sier han.

- Helt overveldet

Butikksjefen for Meny Kleppestø, Kristian Fonnes, har ikke vært med på lignende.

— Jeg ble helt overveldet og det er ganske unikt. Men han er jo en fantastisk person med en fantastisk personlighet, sier Fonnes.

Han forteller at Milan har jobbet på Meny Kleppestø siden april i fjor.

— Vi nominerte han også til årets ansatte i fjor i hele Norge, men han nådde ikke opp. Men vi gir oss ikke. Vi skal nominere han i år også.

- Du er ikke redd for at han skal bli headhuntet?

— Jo, selvfølgelig. Men han er veldig lojal og jeg håper virkelig at han vil fortsette hos oss. Vi ønsker også å gi han flere muligheter og å utvikle han mer.