• Vi bygger ut kjeden og er veldig fornøyde med utviklingen, sier Per Egil Borge, administrerende direktør i Norges største kjede innen egenpleiesalonger, Wahwah Skin Trim Studio.

Senere i år åpner Wahwah sin første salong i Stavanger. Fra før har kjeden fire stykker i Bergen, og to på Østlandet.

— Du kan sammenlikne utviklingen med helsestudioene på 80-tallet. Da var det ikke mange som ville innrømme at de gikk på helsestudio. Men når aktørene blir tydeligere, blir det også lettere for folk å forholde seg til dem og terskelen for å bruke disse tilbudene blir litt lavere. Bransjen vi driver i, er lik. Etter hvert har det blitt mer stuerent, sier Borge.

Wahwah tilbyr hudpleie, massasje, selvbruning og spa - blant annet. Kjeden har også utviklet egne program for menn med navn som «007», «Fit for fight» og «On the rocks».

— Det handler om å ta vare på seg selv. Og er det noe man bør bruke penger på, så er det seg selv. Det har en verdi i seg selv, både fysisk og psykisk. Ikke minst fordi man blir blid og glad, synes Borge.

Egenpleie kan også gjøres på en maskulin måte, uten aromaterapi og overdreven bruk av det søte og rosa, forklarer han.

— Også mannemenn i 2006 kan være maskuline og gå til skin trim samtidig. Men hvis bransjen skal bli en faktor, må tilbudet også bli mer kjønnsløst og metroseksuelt. Mange sier at treffer du menn, så treffer du i hvert fall damer, kommenterer han med et smil.