– Om noen skulle spekulere i dette, er det noe vi ikke kjenner oss igjen i, understreker Nerhovde.

Han ønsker ikke å stille til intervju med BT, men velger å svare på våre spørsmål via e-post.

Nerhovde bekrefter at Fritidsbo har fått økonomiske problemer, og at det skyldes finanskrisen.

Han gjentar det han har skrevet til de norske kjøperne om den dramatiske utviklingen i Bulgaria.

Nerhovde mener at arkitekt Nenov ikke har svart på mange henvendelser Fritidsbo har gjort på vegne av kundene. Han mener at kundene er sviktet.

– Nenov har ikke opptrådt med integritet overfor kjøperne, skriver Nerhovde, som sier at han hadde gode referanser på Nenov fra tidligere.

Nerhovde understreker også at advokathjelpen de anbefaler er frivillig for kundene, og at de hele tiden har hatt fokus på kundenes beste.

– Vi har jobbethardt for det, og beklager på det sterkeste at denne situasjonen har oppstått. Vi synes det er leit at kritikken kommer mot oss. Vi har tross alt forsøkt å bistå og hjelpe til, skriver den daglige lederen.

Han forteller at hans nye selskap, Casal Travel er etablert for å gi kjøper både i Bulgaria og andre land etterservice.

– Vår hensikt har vært å trygge prosessen for kjøperne og gi et råd i det vi synes er blitt en utrygg situasjon, skriver Nerhovde.