— Vi prøvde flere ganger, men fikk ikke kontakt. Vi sendte derfor en vekter til stedet, sier Tore Dyrseth, driftskonsulent ved Vakt Services alarmstasjon.

Vekteren fikk til slutt varslet Heis-Tek, som fikk ekteparet ut av heisen.

— Vi gjorde det vi kunne, men i dette tilfellet var heismontørene veldig vanskelige å få tak i, sier Dyrseth.

Han mener også at de fulgte opp paret mens de var i heisen.

— Vi pratet med dem via alarmsystemert og sendte en vekter bort, sier han.

Bjarne Markowiak er leder i bergensavdelingen til Heis-Tek. Han forteller at de kom til unnsetning så fort de kunne.

— Det tok ikke mye mer enn 20 minutter fra vi fikk meldingen før personene var ute av heisen. Når man sitter fast må man regne med at det kan ta en stund før man har fått fikset heisen, sier han.

Hvorfor Vakt Service ikke nådde frem på telefon har han ingen forklaring på.

— Dette var ikke en travel ettermiddag for oss. Vi har bare ett nødnummer og hadde ingen ubesvarte anrop i denne perioden, sier han.

Markowiak beklager uansett innesperringen.

— Det er alltid beklagelig at folk blir sittende fast i en heis. At det denne gangen tok så lang tid er ekstra beklagelig, men vi føler at vi har gjort det vi kunne, sier han.