Telenor understreker at reklamemengden ikke reduseres som følge av seerreaksjonene, som blant annet var rettet mot en to minutter lang reklamefilm fra selskapet.

— Vi forstår at noen opplever at det har vært mye reklame fra oss i åpningshelgen. Det blir ikke det samme trykket fra oss fremover, men det har ligget i planen, sier informasjonssjef Anders Krokan til NTB.

Møte med TV 2

Krokan avviser at seerstormen kan være dårlig reklame for selskapet og sier selskapet har fått mange positive reaksjoner på reklamen. Telenor vil likevel ta opp saken i et lenge planlagt evalueringsmøte med TV 2 mandag.

— Det vi må se på, er hvordan reklamefilmene plasseres i sendingene, og hvordan man unngår at det er under de mest spennende delene av øvelsene, men det er TV 2s ansvar, sier Krokan.

I sosiale medier har TV 2 møtt en storm av klager for å ha gått i reklame under OL-finalen i slopestyle, der Ståle Sandbech tok sølv. TV 2s sjefprodusent i Sotsji, Jens Knudsen, beklager.

— Det var en menneskelig feil. Det skal ikke skje. Så vi har nå en sportsprodusent som hjelper til i slike øyeblikk, sier Knudsen til Dagens Næringsliv.

Regnet med bråk

Ifølge TV 2s kommunikasjonsdirektør Rune Indrøy ligger det måneder med arbeid i planleggingen av reklamepausene under OL. Han forstår likevel at mange seere reagerer.

— Det har vært OL i så mange år på NRK at vi regnet med at det skulle bli litt bråk, sier Indrøy.