Telenor ønsker å fremstå med et mer humant ansikt. De ansatte på kundeservice skal blant annet presentere seg med fullt navn slik at kunden kan finne tilbake til vedkommende.

Det kan høres banalt ut, men ingen detaljer skal være for små, opplyser divisjonsdirektør Berit Kjøll til Dagens Næringsliv.

Bommerter som å love bredbånd i områder der det ikke finnes, skal det også bli slutt på. Det samme gjelder montører som ikke kommer til avtalt tid.

Blant tiltakene som nå er iverksatt, er goodwill-ambassadører. Samtlige 11.000 Telenor-ansatte i Norge skal være ambassadører for konsernet, både på jobb og privat. Møter en ansatt en misfornøyd nabo eller kunde på fest, kan det følges opp på jobben dagen derpå.

– Det føles lettere og mer menneskelig at våre medarbeidere kan si: «Da skal jeg ta det opp internt og hjelpe deg med det», sier Telenors nordiske sjef Morten Karlsen Sørby.

Ifølge en profilmåling som MMI gjorde for to uker siden, er Telenor fortsatt blant landets mest mislikte selskaper. I løpet av de siste årene har en rekke illsinte kunder rast over Telenors service. Slik var det ikke før. I 1994 var konsernet blant de fem beste likte bedriftene i Norge.