Maiken Fredriksen Iversen (16) fra Kirkenes ville vite hvorfor hun ikke hadde fått sms-varsel fra Telenor før hun oversteg den månedlige beløpsgrensen, skriver VG.

— Han ba meg om å laste ned en app for å kontrollere forbruket mitt. Jeg sa at det burde være unødvendig, da jeg skal få sms-varsel. Da ba han meg om å «være litt behjelpelig». Jeg sa at dette ikke var bra nok, men ønsket ham en god dag, før jeg la på, forteller Maiken Fredriksen Iversen.

Minutter etter samtalen tikket deretter følgende beskjed inn på telefonen fra Telenors 09000-nummer: «Makan til frekkhet skal du lete lenge etter. Håper du brenner i helvete!» 16-åringen fikk i tillegg melding om at det var aktivert en mobildatatjeneste hun ikke hadde bedt om.

Moren, Mette Fredriksen, reagerte kraftig og varslet Telenors vaktsjef. Da de heller ikke fikk noen beklagelse der, tok hun saken til mediene og leverte politianmeldelse.

Telenor-konsernets kommunikasjonssjef, Tor Odland, sier de nå «ligger så flatt som det overhodet er mulig å gjøre».

— Dette er grovt! Ingen skal behandles slik. Jeg har aldri hørt om noe lignende, sier Odland. Han sier at den aktuelle kundebehandleren er lei seg, men understreker at det ikke er noen formildende omstendigheter i saken. (©NTB)