Planen var å reklamere for TV2 Zebra og Håvard Lilleheies nye humorsatsing «The Man Show». Sentralt i kampanjen var tre reklameparodier ikke ulike det Espen Skjønberg og Dennis Storhøi selvhøytidelig leverer i Storebrands reklamesuksess.

I TV2s versjon er imidlertid Storhøi byttet ut med en mannsjåvinistisk, brautende Lilleheie.

Nektet å sende

Storebrand syntes ikke parodiene var spesielt morsomme, og nektet TV 2 å sende dem, skriver VG nett.

Nå kan imidlertid hvem som helst se videoene, fordi de er lagt ut på verdens største videonettsted, You Tube.

— Vi oppfordret TV 2 til å ikke produsere filmene i det hele tatt. Vi forventer at TV 2 behandler oss på en skikkelig måte når vi er en så stor kunde. Likevel har videoene kommet ut på internett. Vi kan ikke annet enn å beklage at dette har skjedd, sukker Informasjonsdirektør Egil Thompson i Storebrand til VG Nett.

«Ble sendt litt rundt»

Da TV 2 hadde laget ferdig reklameparodiene, var de så fornøyde med Lilleheies Storebrand-imitasjoner at de ifølge kanalen «ble sendt litt rundt». Det er trolig det som nå gjør at videoene ligger på internett.

— De har allerede sirkulert en del på e-post, så det er ikke veldig overraskende at noen legger dem ut på nett, sier kanaldirektør Geir Mikalsen i TV 2 Zebra til VG Nett.

I SENSURERT PARODI: Håvard Lilleheie er mannsjåvinisten Storebrand ikke likte. Her fra Dagfinn Lyngbøs bryllup i sommer.
Odd Mehus