Dermed er det helt i det blå om den omstridte dokumentaren i det hele tatt blir vist, skriver Kampanje.

TV-sjef Annika Bjørnstad i NRK sier til Kampanje at avtalen med Borgens produksjonsselskap omfatter tre filmer, og at dersom TV 2 skal overta avtalen, må kanalen ta hele pakken.

TV 2 vil imidlertid bare ha visningsretten til den dokumentaren som NRK har stanset, ikke de to som så langt ikke er produsert.

— Vi har ikke etterspurt dette såkalte tilbudet fra NRK, og ønsker ikke å tre inn i en avtale som omfatter uavklarte mellomværender mellom Borgen og NRK. Men vi opprettholder vårt ønske om å kjøpe visningsretten til den ene dokumentaren som er ferdig, sier nyhetsdirektør Kjell Øvre Helland i TV 2.

Han legger til at NRK onsdag fikk dette svaret fra TV 2. Kanalen er villig til å betale 250.000 kroner for visningen av det ene ferdigstilte programmet, men ikke ytterligere 500.000 for de to gjenværende.

Annika Bjørnstad i NRK sier det er umulig å skille ut det ene programmet fra hele serien.