Græsvik dekket rettssaken som endte med dødsdom for de to nordmennene.

For å få lov til å dekke saken måtte han imidlertid få underskrift og et stempel fra militærtribunalets formann, dommer Claude Bissimo. Underskriften fikk han, men dommeren skal ikke ha stemplet dokumentet før han fikk 100 dollar.

– Hadde jeg ikke betalt, ville konsekvensen vært at jeg ikke hadde fått filme i retten, sier Græsvik til ABC Nyheter.

På bloggen sin skriver Græsvik at han gjerne skulle ha sagt fra om bestikkelsen tidligere, men han mener det kunne skapt problemer for hans egen mulighet til å dekke rettssaken.

Journalist Vegar Vatn, som dekket rettssaken for NTB, Tønsbergs Blad og Agderposten, sier at han aldri ble bedt om penger.

Heller ikke Torgeir Krokfjord i Dagbladet sier han har bestukket dommeren.