Forlaget DuMont Schauberg, som stevnet Schibsted, hevder at avisen gjør nettopp det. Forlaget gir ut morgenavisen Kölner Stadt-Anzeiger og Express. At disse avisene har hatt en opplagsnedgang på 20 prosent etter at 20 Minuten kom på gaten holdt ikke til å få dømt Schibsted for undergraving av pressefriheten.

(NTB)