Det viser ferske tall fra den amerikanske industriobservatøren FlightStats, som har sjekket nær 7.000 SAS-flyginger. SAS Norge blir bare slått av Binter Canarias (97,48 prosent) og belgiske VLM Airlines (94,07 prosent), skriver VG.

På femteplass, slått av KLM Cityhopper, ligger Widerøe med 93,49 prosents punktlighet, mens Norwegian tar åttendeplassen med en punktlighet på 89,74 prosent.

Kommunikasjonsdirektør Thomas Midteide i SAS Norge, sier selskapet har lært av Formel 1.

– Alle som jobber med å få flyet klart, har nå en liten propp i øret der de kan høre hvordan de andre på teamet ligger an og si fra om noe skjærer seg. Når et fly kommer inn til parkering, starter stoppeklokken og kampen mot sekundene, sier han til VG.

SAS satser nå på 25 minutters bakkeopphold mellom flygingene.

Gjennomsnittet for alle selskapene var en punktlighet på 77,84 prosent. De fem minst punktlige selskapene er Easy-Jet, Turkish Airlines, Air One, Meridiana og Olympic Airlines.