Kundesenter
Kundesenter

Opprør mot religionslov

Forfattere og professorer går til massivt angrep på justisminister Knut Storberget (Ap) fordi han vil straffe dem som krenker «religiøse følelser» eller religioner.

Del på e-mail Del på e-mail Del på Facebook Del på Nettby Del på andre nettsteder

Lovforslaget fra justisministeren får forfatterne Roy Jacobsen, Ingvar Ambjørnsen, Anne B. Ragde og Torgrim Eggen til å steile, skriver VG. Oppropet er utarbeidet av Lars Gule og Nina Hjerpset-Østlie.

Sammen med en rekke profilerte professorer og pressefolk har de skrevet under oppropet ”Nei til straff for religionskritikk”, som så langt har fått 1702 underskrifter.

Skummelt
– Dette er et farlig og skummelt lovforslag som innskrenker ytringsfriheten. Blasfemiparagrafen har vært sovende, men her blir den gjenopplivet. Med denne loven kan man forby «Life of Brian», sier forfatter Anne B. Ragde til avisen.

I forslaget til ny straffelov fjerner regjeringen blasfemiparagrafen. I stedet skal rasismeparagrafen utvides til å gjelde hatefulle ytringer «slik at bestemmelsen ivaretar behovet for et strafferettslig vern mot kvalifiserte angrep på trossetninger og livssyn» for å verne «ulike religioner og den enkeltes religiøse følelser.»

– Det er ingen menneskerett ikke å bli krenket for sin overbevisning. Det er snarere et privilegium. Ethvert menneskeskapt tankesystem bør kunne underkastes kritikk, satire og hånlatter, for den saks skyld, sier Roy Jakobsen.

Han frykter striden om Muhammed-karikaturene ligger bak regjeringens forslag.

– Domstolene avgjør
Justisminister Knut Storberget kan ikke garantere at det fortsatt vil være lovlig å publisere karikaturer av profeten Muhammed om den nye loven blir vedtatt.

– Jeg mener ingen av Muhammed-karikaturene jeg har sett skal omfattes av forbudet, men det er domstolene som skal avgjøre dette, sier han til VG:

Han har ikke lyst til å gi eksempler på hva slags ytringer som kan bli forbudt.

– Det er domstolene som skal avgjøre dette. Men loven skal ramme ytringer som rammer individer på bakgrunn av at de har en religion, sier Storberget.

Del på e-mail Del på e-mail Del på Facebook Del på Nettby Del på andre nettsteder

Siste Kommentarer

Til dere i BT!

<br/> På vegne av et stort antall folk som faktis...Les mer

Diskuter:Velkommen til et flerkulturel samfunn!!

Religion betyr verdier og kultur. Hva betyr " Kvin...Les mer

Diskuter: Opprør mot Storbergets religionslov

Går det ikke an å få tiet denne idiotien i hjel? N...Les mer
Kundesenter

Diskuter: Opprør mot Storbergets religionslov

Rune 24. jan, 13:48
Har en enda bedre ide. Skill stat og kirke, avskaff all religion. DA skal man se at verden blir ett bedre sted. For er det noe som er VIRKELIG ondskap så er det definitivt religioner. Noe verre enn det finnes ikke. Religion står for rundt 80% av all faenskap som skjer i verden. Og når det nå skal ha effekt på ytringsfriheten blir det bare bråk. JEG skal hvertfall ikke la meg knebles av noe slikt faenskap som religion er. Det er helt utrolig at vi i 2009, ja 2009, med all vår kunnskap og opplysthet fremdeles skal bli kneblet av slik overtro. Rett og slett ufattelig er det. Og alvorlig talt, finnes det en gud sitter karen mest trolig og rister på hodet der oppe med kommentaren ;'Hva i all verden er det jeg har skapt?? Hjernedøde sauer som ikke kan leve sitt eget liv, men kun ligge på knærne som noen tøffelhelter???' .

RE: Diskuter: Opprør mot Storbergets religionslov

Gallileo Gallilei 24. jan, 14:37
Det finnes en teori om at hvis alle i verden finner ut nøyaktig hva universet er til og hvorfor det eksisterer, vil det øyeblikkelig forsvinne og bli byttet ut med noe som er enda mer underlig og uforklarlig. - En annen teori hevder at dette allerede har hendt.

--

Jeg føler meg ikke tvunget til å tro at den samme Guden som har utrustet oss med mening, grunn, og intellekt har tilsiktet å forby deres bruk. - Gallileo Gallilei

RE: Diskuter: Opprør mot Storbergets religionslov

Jan 24. feb, 14:21
Tenker du litt videre så finner du raskt ut at det ikke er religionen det er noe i veien med, men menneskene som dyrker den. Som vi ser i redikal islam så er det mange måter å gjøre det på.

RE: Diskuter: Opprør mot Storbergets religionslov

Fritz 24. feb, 14:27
Godt å se at noen har lest "The Hitchhikers Guide To The Galaxy" ...

Diskuter: Opprør mot Storbergets religionslov

Karl-Olav 24. jan, 13:53
Eg er kristen sjølv og eg har aldrig blitt spesielt fornærma over nokon som snakker nedsettande om Jesus...? Einaste eg vert fornærma over er når folk legg meiningar til meg som "kristen" og ikkje som privatperson, og det blir nok MYKJE betre om eg skal verta "beskytta" som ein annan liten skrikerunge... Dette er jo eit angrep på folk sin rett til å ha eigne meiningar og ein måte å regulere folk sine tankar på? Om denne retten blir regulert skal eg fanden hakke meg traska rundt på gato med ein megafon og skrike fæle ting om Jesus -I Jesu navn!

La bukkene få passe havresekkene

Jonas 24. jan, 14:52
Sitat: Og enda festligere: «Life of Brian» er favorittfilmen til kirke- og kulturminister Trond Giske.

Life of Brian er en morsom film, men den er og blir blasfemisk. Uten sterk tro betyr det jo ingen ting at den er blasfemisk.

Flott at bukken får passe havresekken.

I god norsk ånd burde Giske vært spurt om utvidelsen av straffelovens paragraf 185.

Diskuter: Opprør mot Storbergets religionslov

Jallamachalla 24. jan, 16:59
Ja, det er ikke så mye for å beskytte kristendommen her (den skal vel legges for død uansett), men heller for å gå stille i dørene med tanke på andre religioner som har gjort seg gjeldende her i landet.

Diskuter: Opprør mot Storbergets religionslov

Morten 24. jan, 21:25
Oppfordrer alle som er enige med artikkelforfatteren å gå inn på [opprop.info] og signere.

Evt. gå inn og les mer om forslaget før du gjør deg opp en mening selv.

Diskuter: Opprør mot Storbergets religionslov

HAPPYSAILOR 24. jan, 20:10
Nå er det på tide vi får en ettparti regjering. Kun FRP eller AP kan nå opp. Valget er enkelt. For maken til hopelag, landsvikere og ytterliggående ideer skal en lete lenge etter. Det være seg religion, tjenestedirektivet, spillegalskapen, tv reklame, mangel på handling, eller annet. De er så avsporet og langt ut i utmarken fra folkemeningen som de kan komme.
Det kan bli ett problem for regjeringen og andre å arbeide for f.eks. demokratiske kvinnerettigheter eller menneskerettigheter for fremtiden. Det vil jo så absolutt være i konflikt med ulike tros rettninger kontra vår oppfatning av demokrati og menneskerett.

Diskuter: Opprør mot Storbergets religionslov

Roger Hansen 26. jan, 11:32
Jeg kom forøvrig til å tenke på noe som Torgrim Eggen i sin tid skrev om hvordan kurere nordmenn for fremmedfrykt .

Sitat:
”Jeg har for min egen del foreslått en helt annen løsning på dette med fremmedfrykten, og den er at man bør dele ut medikamenter til de som er hardt rammet. Jeg diskuterte dette med professor i sosialmedisin, dr. med. Per Fugelli, og han var svak for idéen. Fugelli foreslo Hibanil, som er et psykosedempende middel, omtrent som Nozinan. Moskvadop, kaller brukerne det. Det var da diskusjonen kom til det distribusjonstekniske at Fugelli virkelig sto fram som tilhenger av radikale metoder: han mente det greieste ville være å ha det i Maridalsvannet.”
(Sitat slutt).

Jeg lurer på om Torgrim Eggen og Per Fuggelli har fått ut fingeren og tømt moskvadop i Maridalsvannet enda? Det trenges virkelig. Folk begynner faktisk å bli ganske engstelige nå.

RE: Diskuter: Opprør mot Storbergets religionslov

Ole Aleksander Knudsen 24. feb, 19:13
Dagens beste. Utvilsomt.

Diskuter: Opprør mot Storbergets religionslov

M.Lid 26. jan, 19:56
“Norske verdier” bygger på den tradisjon og kultur som gjennom generasjoner er en del av vår fellesarv ! Den nye straffeloven som nå ligger til behandling i Stortinget blir straffebudet om ytringer utvidet. Det fremgår at det først og fremst er islam Regjeringen har i tankene.

Verdier og kultur er knyttet sammen med våre naboland og andre vestlige land som har den same ideologi og de kulturelle verdiene som er kjempet frem med demokratiske rettigheter fra vår kristelige kulturarv.

Våre verdier hadde et annet innhold for noen generasjoner siden. Men demokratiseringen av samfunnsutviklingen fører til en videreutvikling som får overtaket på den kirkelige demonansen, men har likevel tatt vare på det grunnleggende av kristelige verdier. Den harmoniske utviklingen mellom kirke og stat har ført til lite konflikt i senere tidsalder, men overtatt av debatt som bygger opp om demokratiutvikling som har ført til det vi kaller “ Norske verdier“.

Når en sammenligner vesten med andre land som har en markert ulik kultur og religion er ofte religion sterkere forankret i kulturen, og som utgjør et markert skille også mellom verdisynet i de ulike kulturene. For en stat eller kultur som bygger lover og regler rundt sin religion kommer ofte i konflikt med verdier som ivaretar menneskerettigheter, likestilling og demokratiske rettigheter. Derfor har norske verdier på mange måter som har en blanding av kirke, stat og demokratiske prosesser med på å forme norske verdier på en positiv måte. Men mangel på demokratiske rettigheter undergraver verdigrunnlaget i mange stater og styresett . Der undertrykkelse og manglende respekt for individets frihet og integritet, eller forbud mot kritikk av regime som stanser økonomisk og sosial utvikling velger mange å bosette seg i Vesten , men ofte avvisning av vestlige verdier og kultur som standard. Og da vil den flytende moderniteten i vesten skape nye konflikter. Derfor viser det seg at det er bare demokrati og ytringsfrihet som kan holde et samfunn i balanse,

Karikaturtegningen av profeten Muhammed var starten var et oppgjør med Islams intoleranse i Danmark og vesten, og en prøvelse på om Islam er fredens religion.

Om integrering skal lykkes bør ikke regjeringen ta avstand fra ytringsfrihet eller vestlig kultur og religion som er en del av integreringsprosessen. Så lenge Islam er en styreform og ikke bare en religion må det frem at det er håp og muligheter for endringer. Det blir ikke noe fremdrift å avvise diskusjon og oversee alle problemstillinger og kritikk av Islam der Koranen forsatt brukes som en lovbok på den måten som vi hadde Bibelen som lovbok for 500 år siden. Det har eller ingen nytteverdi for alle de muslimer som blir utsatt for overgrep i Allahs navn og som ønsker en forandring.

Det viser det seg at det er bare demokrati og ytringsfrihet som kan holde et samfunn i balanse. og ivareta positive samfunnsverdier! Om vi skal unngå undertrykking må vi tillate og ta opp alle problemstillinger i samfunnet på en åpen og demokratisk måte, og moderate muslimer som er bosatt i Vesten bør godta ytringsfrihet uten å true eller angripe det vestlige demokratiet

Diskuter: Opprør mot Storbergets religionslov

Anonymous 29. jan, 17:13
Jeg legger bare igjen denne her :

www.anonnorway.ning.com

- Anonymous Norge.

Diskuter: Opprør mot Storbergets religionslov

Jakup Skamsar 06. feb, 21:42
Denne saken kan på mange måter sammenlignes med regjerings lovforslag om å innføring innføre betydeligs skatteskjerpelser for en gruppe pensjonister som i gjennomsnitt har en pensjon på kr 85.000,-

Dvs mange håper på at Stortinger "våkner" i tolvte time og oppdager at forslaget i praksis betyr innføring av "skatt på sykdom". Se-->
[sites.google.com]


Diskuter: Opprør mot Storbergets religionslov

Tom Trussel 24. feb, 16:27
Forslag til ny religionslov samt forslag til hijablov viser at regjeringen og enkelte politiske kommentatorer har mistet fotfeste. At man nå forsøker å så politisk mynt på dette ved å fremstille Siv Jensen med sterkt ærekrenkende utsagn viser i tillegg at regjeringen operer med vilkårlige lovendringer, og endog ikke tar feilene de har gjort alvorlig. En slik mangel på ydmykhet, samt Gahr Støre og Storbergets forsøk på å skape polarisering anser som ikke annet enn et tegn på ansvarsløshet og inkompetanse.

Denne regjeringen er den største årsaken til enda mer rasisme og reliøse opptøyer i vårt samfunn Norge!

Lise Tollefsen Slembe - Ansv. leder for HULK org 24. feb, 15:54
Det er visst ikke bare Justiminister - Storberget i denne rgjeringen som må svare for seg men også barne- og likestillingsminister- Anniken Huitfeldt som tydelig har sviktet med hensyn til å følge opp barnevernsbarn her i landet. Så hadde vi denne tidligere barne - likestillingsministeren som måtte gå og kanskje nå må også vår "populære" statsministister inn til høring grunnet denne hijab saken. Men han er flink til å unnskylde seg og vri ting på på hodet for å så gå ut i pressen å si: " Alle kan feile!"

Ja, vi tenk så enkelt det er å si: "Alle kan feile" for så skape en stor bølge av frustrasjon, usikkerhet, bitterhet og hetseprat blant den norske befolkning. Er det noen som har skapt enda mer rasisme her i landet, så er det denne rødgrønne regjeringen, som ikke bare med deres feilslåtte helse- og sosialpolitikk skaper enda stor klasseskille og enda mer fattigstilte OG PSYKISKE LIDENDE blant den norske befolningen, der i blant enda mer stoffmisbrukere med sin NAV reform. Der for kan man regne med at vi på kort tid får ville tilstander her i alndet, der man vil få se opptøyer blant annet i Oslos gater mellom muslimske innvandrere og de som ikke er muslimer. Det kan være jøder for eksempel! Å fra Høyres talerstol sitter den ene feigingen etter den andre som Per Kristian Foss og indirekte slenger dritt om sine egne tidligere jødevenner som Jo Benkow! Har vært medlem i både Høyre akkurat som AP tidligere i mitt liv så jeg vet at det finne jøder som medlemmer i dette partiet.

Videres så har vi denne statskirken da, som denne regjeringen går flittig til når noen i kongefamilien gifter seg eller døper sine barn.

I det ene øyeblikket så inviterer våre flotte politikere den Israelske presidenten og Arafat inn til Norge til både "koseprat" og "fredfull" håndhilsing for å i neste øyeblikk angre på at de inviterte den Israelske presidenten hit! Men når det gjelder slik alvorlig politisk glipp, så kan man "takke" de borgelige partiene for det blant annet tidligere Bondevik regjeringen med deres "blindøyede" politikk. Hva er det vi egentlig har et kristelig folkeparti til her i landet som jatter med de andre partiene og skjelden klarer å ta egne standpunkt, til og med i denne hijabsaken? De vil ikke ha Hijab men vi igjen skal de fortelle oss nordmenn hvor "tålmodige og vennligstilte vi må være med våre muslimeske venner!"

Det er til å kaste opp av.

Et nytt parti er altså under trappene. Å dette partiet gjør ingen forskjell på innvandrer som bor her eller norskfødte.

Men i dette partiet skal det settes klare grenser hva vi skal tillate av utenforstående press fra blant annet muslimer her i landet. Her skal mye ryddes opp i. Alt fra barnevernet som både frarøver et stort antall, barn fra foreldrene sine hvert år, til den dårlige oppfølgende hjelpen og behandlingstilbud rusmisbrukere og stoffmisbrukere får.

Dette blir et parti som fortsatt skal slå hardt ned på rasisme, men da rasisme som går begge veier! Å slik må vi ha det. Vi kan ikke lengre ha regjeringsmakter og politikere her i landet som vingler frem og tilbake fra å støtte "stakkars muslimer" til å gå ut å fortelle det norske folk at "nå skal det strammes inn med hensyn til hva muslimer skal få presset igjennom!" Dette er i aller høyeste grad rasisme mener jeg. Å enda mer rasisme blir det nå her i landet som følger av rotehodene som sitter i denne regjeringen.

Er det slik vi vil ha det i vårt land Norge folkens? Dere ser jo allerede nå hvilket kaos vårt land befinner seg i både når det gjelder innvandringspolitikken og alt som går på helse- og omsorg, ja ikke minst ROTET I NAV som skaper enda flere arbeidsløse OG RASISME !

Nei nå er det på tide med forandringer skal vi slippe store religionopptøyer her landet!

Lise Tollefsen slembe
Ansv. leder for HULK org.
www.hulk.no

Diskuter: Opprør mot Storbergets religionslov

u 24. feb, 15:37
KLART SVAR FRA EN POLITIKER --------------------- TROR IKKE DET NEI.

u

Diskuter: Opprør mot Storbergets religionslov

Tom Trussel 24. feb, 15:12
Endel kommentarer, blant annet i lederen i BT, synes jeg har avledet debatten til å gjelde Siv Jensens påstand om snikislamisering, og at et hodeløst folk uten selvstendig evne til refleksjon, skal kunne la seg påvirke til fremmedfrykt og fremmedhat.

Etter min mening er ikke folk dumme. De kan skille mellom mannen og ballen. Dette usakelige skifte av fokus i høyeste grad fremmet av politiske grunner. Det alvorlige med det er at man fra politisk hold på denne måten tydelig viser at man bagatelliserer at enkeltpersoner og høytstående embedsmenn på egen hånd kan ta avgjørelser som i stor grad påvirker lovgivningene i Landet.

Jeg er derfor enig med Siv Jensen om at det å forsøke å legge til rette for den påtenkte blasfemiloven samt hijab-politiet, er forsøk på en snikislamisering av Norge.

At dette i seg selv skal kunne danne grobunn for fremmedfrykt og fordommer opplever jeg å være en absurd påstand. Mange av våre innvandrere har jo nettopp flyktet fra strenge islamske og intolerante regimer. Det er derfor svært tenkelig at den forsøk på islamisering koblet med norsk politisk dumskap, som vi har opplevd i det siste, har skapt stor frykt blant mange av våre innvandrere.
I det hele tatt tror jeg at folk generelt er meget klar over at bare en svært liten gruppe av våre innvandrere har sympatier med islamistiske grupper.

Sev ikke tilhører et politisk parti, støtter jeg Siv Jensen, og hennes påstand om snikislamisering. Det skremmende etter min mening er at denne saken i stor grad illustrerer hvor tilfeldig lovgivningen og lovdannelsen kan være i landet vår. Jeg oppfatter derfor motreaksjonene mot Siv Jensens utspill som et tegn på at politikere i høytstående stillinger ikke har kritikken mot seg og sitt politiske dumskap alvorlig nok.

Det virker i så måte som om Storberget og Gahr Støre er mer opptatt av å underbygge moraliserende angrep og endog trakkasering av Siv Jensen i den hensikt å snu popularitetsbarometeret enn interessen deres for å gjennomgå sine egne rutener og rydde opp i et system som ikke fungerer.

Til lesere av BT

Lise Tollefsen Slembe -Leder for HULK org. 24. feb, 17:13
NB Beklager skrivefeil! Dette skyldes problemer med tastaturet til PC'n min spesielt, der bokstaver forsvinner osv..

Lise Tollefsen Slembe
Leder for HULK

RE: Til lesere av BT

Bjarne 24. feb, 17:30
Lise Tollefsen Slembe -Leder for HULK org. skrev:
NB Beklager skrivefeil! Dette skyldes problemer med tastaturet til PC'n min spesielt, der bokstaver forsvinner osv..


Slik som det forsvinner ord, rettstavelser og bokstaver også her: [www.hulk.no] ?

Artige konspirasjonsteorier. Desverre er de så pseudovitenskapelige og irrasjonelle at det halve kunne vært nok...

RE: Til lesere av BT

Ole Aleksander Knudsen 24. feb, 19:15
Det er ikke skrivefeilene som gjør at jeg blir dårlig av å lese innleggene dine...

Hvem er du som hefter deg opp i små bagateller som min beklagelse her!

Lise Tollefsen Slembe - Ansv. leder for HULK 24. feb, 18:14
Er det alt du har å komme med med med din innebygde bitterhet over at det er flertall for å få stopp på det muslimske presset her i landet og "rotehoderegjeringen" - Stoltenberg?

Lise Tollefsen Slembe

RE: Hvem er du som hefter deg opp i små bagateller som min beklagelse her!

Telleren 24. feb, 19:32
Det er sikkert flertall ja. Det betyr ikke at det er rett. Det sier mer om folket.

Til dere i BT!

Lise Tollefsen Slembe - Ansv. leder for HULK 24. feb, 18:21

På vegne av et stort antall folk som faktisk HAR både store øye- og synsproblemer, lider av dysleksi, lese- og skrivevansker- og/eller er ordblinde, oppfordrer jeg dere i BT å slutte å ta inn fordømmende innlegg her som går ut på å trakkasere lesere som skulle komme til å skrive feil av den grunn eller som skriver feil av andre årsaker! Dette kaller jeg for FORDØMMENDE overgrep mot enkeltmenneske at noen her trakasserer andre p.g.a deres skrivefeil.

Lise Tollefsen Slembe
Ansv. leder for HULK org

RE: Til dere i BT!

Bergen Tempo 24. feb, 19:17
Nei, nei, nei. Nå går det over alle støvleskaft. MEDISINER!!!

Diskuter:Velkommen til et flerkulturel samfunn!!

Sahid 24. feb, 22:12
Religion betyr verdier og kultur. Hva betyr " Kvinne" paa muslim, joede ,kristne maate aa tenke: 3 forskjellige personer ...Det er ikke bare "kvinne" men alle ord som har forskellige meninger.

Diskuter: Opprør mot Storbergets religionslov

Lurifaks 24. feb, 22:57
Går det ikke an å få tiet denne idiotien i hjel? Nå har vi fått avklart at vi ikke vil ha flere "jenter" i politiet som gjemmer seg. Vi har nok som vi har.
Og til dere som ikke vil ha rasister på grunn av hudfarge. Hva skal dere kalle dem som vil ha pakket fra Øst-Blokk ut av landet?
Samtlige av dem som ikke direkte tjener penger på dem vil ha dem dit pepperen gror.
Er det så jævlig vasnkelig å forstå at gode nordmenn ikke vil ha rasert det som generasjoner har bygget opp?
Og hvorfor skal mer eller mindre skolerte besserwissere i møblerte stillinger på død og liv forsvare kjeltringene. Har ikke disse menneskene kontakt med virkeligheten i det hele tatt?
Har disse menneskene noen gang tenkt over hva de bidrar med i denne verden?
Forstår de ikke at de er de egentlige taperene?
En jævla gjeng med nikkere som selger sjelen sin i tro på at de er sosialt intelligente.

Din kommentar



Uregistrert Uregistrerte innlegg modereres

På grunn av tekniske problemer er påloggingsmuligheten tatt bort inntil videre.

Vi beklager dette.

Bilder

  • I HARDT VÆR: Justisminister Knut Storberget får mye kritikk for hva mange mener er et forsøk på å gjenopplive blasfemiforbudet. Holm,Morten (Foto)

Søk i skattelistene

Eks: Ola Nordmann
Vannet fosset inn

De ansatte i Borge Garveri på Osterøy sto til knærne i vann da en foss like ovenfor tok en ny vei. (Foto og video: Bjarte R. Trettenes)

  • Her kan du gå på ski

    Fortsatt ikke fått nok av snøen? Her er skiløypene i Bergensområdet. Den interaktive oversikten krever at du har Flash installert på datamaskinen.

  • Vann til folket

    Hele byen snakker om vannkrisen, men hva skjer egentlig med vannet før det når kranen din?

Kommentar

  • Ukens kaktus går til...

    Se og Hørs suksess kan tyde på at nordmenn er et folkeferd i god kontakt med sine laveste instinkter.

Leder

  • To tanker i hodet

    Norge bruker for mye penger, men vi investerer ikke nok i fremtiden. Begge deler må endres.

Kommentar

Hilde Sandvik

Leder

  • Råtne museumshus

    Halvparten av de kulturhistoriske bygningene på landets museer forfaller. Så ille står det til med kulturnasjonen.

NRK1

  • 06:30 Morgennytt
  • 08:55 V-cup alpint: Storslalåm 1. omgang, menn
  • 10:00 NRK nyheter
  • 10:05 Ut i nærturen
  • 10:20 V-cup alpint: Super-G, kvinner
  • 11:50 V-cup alpint: Storslalåm 2. omgang, menn
  • 12:50 Urter
  • 13:10 Urix
  • 13:30 Filmavisen 1959
  • 13:40 Norge rundt
  • 14:05 V-cup skiskyting: Mixed stafett
  • 15:45 V-cup skøyter
  • 16:45 V-cup hopp
  • 17:40 Oddasat
  • 17:55 Nyheter på tegnspråk
  • 18:00 Førkveld
  • 18:40 Distriktsnyheter
  • 19:00 Dagsrevyen
  • 19:40 Norge rundt
  • 20:05 Lyngbø og Hærlands Big Bang (2)
  • 20:55 Nytt på nytt
  • 21:25 Skavlan
  • 22:25 Sporløst forsvunnet (3)
  • 23:05 Kveldsnytt
  • 23:20 Etter katastrofen (2)
  • 00:10 To rockestjerner - en scene
  • 01:10 Takk Gud, det er fredag! (5)
  • 01:35 Country jukeboks m/chat

NRK2

  • 06:30 Morgennytt
  • 10:00 NRK nyheter
  • 10:05 Distriktsnyheter
  • 11:00 NRK nyheter
  • 11:05 Distriktsnyheter
  • 12:00 NRK nyheter
  • 12:10 Distriktsnyheter
  • 12:45 Oddasat
  • 13:00 NRK nyheter
  • 13:05 Distriktsnyheter
  • 14:00 NRK nyheter
  • 14:05 Jon Stewart
  • 14:30 Aktuelt
  • 15:00 NRK nyheter
  • 15:10 Ingen grenser (1)
  • 16:00 NRK nyheter
  • 16:30 NRK nyheter
  • 17:00 NRK nyheter
  • 17:10 Fotballkrigen (2)
  • 17:40 V-cup hopp
  • 19:00 V-cup skøyter
  • 20:00 Korrespondentene
  • 20:30 Uka med Jon Stewart
  • 20:55 Keno
  • 21:00 NRK nyheter
  • 21:10 Store følelser i kjelkehockey
  • 21:50 Europa - en reise gjennom det 20. århundret (6)
  • 22:30 Napola
  • 00:20 FN - en umulig oppgave?
  • 00:45 Oddasat
  • 01:00 Distriktsnyheter
Lukk vinduet