De mange feilene gjorde at det til tider var lange køer hos feilmeldingen torsdag kveld.

— Storparten av disse feilene er relatert til uværet som herjet over Trøndelag, Østlandet, Sørlandet og Vestlandet, forteller informasjonssjef Knut Sollid i Telenor til NTB. Han opplyser at om lag 2.000 abonnenter var uten telefonforbindelse fredag formiddag

— Det er nesten umulig å si hvor mange som ikke hadde telefonforbindelse da uværet raste som verst torsdag kveld, men at det er ingen tvil om at det var svært mange, sier informasjonssjefen.

Tar tid Telenor jobbet fredag på spreng med å rette feil, men Sollid ber folk smøre seg med tålmodighet.

— Vanligvis tar det et par dager fra feilen blir innmeldt til den blir rettet, men når vi får inn så mange feilhenvendelser tar det lengre tid. Det er imidlertid viktig at alle feil blir innmeldt til oss. Ellers har vi ikke oversikt over dem, sier Sollid.

Det er Telenors abonnenter i Hordaland som ble hardest rammet av værgudenes vrangvilje torsdag kveld. Klokka 8 fredag hadde feilmeldingen mottatt 821 henvendelser fra kunder i Hordaland. Ett døgn tidligere lød antall meldte feil på 118.

ISDN-bokser utslått - Vi ser av alarmene på driftsentralene at uværet har startet i Trøndelag, fortsatt over Vestlandet, gått ned til Sørlandet før det er kommet inn over Østlandet, sier Sollid.

Aller verst har det som vanlig gått ut over ISDN-bokser.

— Halvparten av feilene vi har fått meldt inn skyldes ødelagte ISDN-bokser. Disse boksene er koblet til kraftnettet, og det er svært viktig at folk også husker å ta ut ledningen til disse når de vet at uværet venter. Mange tar ut alle andre kontakter, men glemmer altså den til ISDN-boksen. Husk den neste gang, oppfordrer Sollid.