– De er gammelmodige og gått ut på dato. Sexannonsene hører ikke hjemme i Dagbladet anno 2006, sier Aasheim.

Fra og med lørdag skal Dagbladet framstå i en fornyet form, og det er i den forbindelse beslutningen om sexannonsene blir iverksatt.

– Det begynte med annonser for bind og tamponger. Senere ble det kontaktannonser. Dagbladet har sprengt alle grenser, men på 1980-tallet bikket det litt over. I dag er det mest 800-nummer for orgasme over telefon, sier Aasheim.

Hun håper at andre annonsører vil kjenne sin besøkelsestid og dekke opp for inntektstapet.

– Personlig er jeg ikke støtt over disse annonsene, men jeg er heller ikke komfortabel med dem. Mange lesere har derimot følt seg krenket og ubekvemme, og jeg har fått masse e-poster om dette, sier Aasheim til Dagbladet.no.

Sjefredaktør i Dagbladet, Anne Aasheim.
Siv S. Dolmen