Ryanair-passasjer Henrik Ulven ble hentet av tre politibetjenter da flyet landet på Rygge i går.

Årsaken var at han klaget på en dårlig sandwich han hadde kjøpt om bord i flyet han tok fra Berlin til Rygge, skriver VG.

Ulven hadde ikke rukket å spise lunsj før avgang og bestemte seg for å kjøpe mat om bord. Etter å ha sett menyen, valgte han å gå for en «Freshly Made Premium Sandwich» som kostet 37 kroner.

— Jeg tenkte jeg skulle være litt gæren og kjøpteden som var beskrevet som «freshly made» i stedet for den som var beskrevet som «normal» til 24 kroner. Da jeg fikk sandwichen så den annerledes ut enn i menyen og var myk som gummi da jeg tok en bit. Jeg synes den var uspiselig, sier Ulven til VG.

— Jeg tilkalte en flyvertinne og sa jeg gjerne ville returnere maten, og at jeg ikke ville betale for den.

Ifølge VG betalte han for ølen han hadde bestilt, og foreslo også å bytte sandwichen i en sjokolademuffins. Forslaget skal ikke ha falt i god jord hos flyvertinnen.

— Hun ga meg beskjed om at de kom til å melde meg til politiet, som ville møte meg når vi landet. Jeg trodde det hele var en spøk, sier han til VG.

Tre polititjenestemenn sto klar for å hente den «vanskelige» flypassasjeren.

— Da flyet hadde landet, ble de andre passasjerene bedt om å bli sittende stille, men jeg måtte bli med politiet inn på et rom på flyplassen. Da de hørte hvorfor de hadde blitt tilkalt, lo de godt, forteller Ulven til VG.

Ifølge politibetjent Arild Kopperud er det første gang de har måtte hente en passasjer som har klaget på en sandwich.

Tross gjentatte forsøk lyktes det ikke VG å komme i kontakt med representanter fra Ryanair.